PEKING – Prodaja vozila njemačkog proizvođača sportskih automobila Porsche pala je prošle godine u Kini 28 odsto, jer stalna slabost najvećeg svjetskog tržišta auta pogađa proizvođače iz Njemačke.
Porsche, u većinskom vlasništvu Volkswagena, prodao je prošle godine 56,89 hiljada vozila u Kini, naspram 79,28 hiljada 2023. godine, prenosi SEEbiz.
Pad je uticao na globalnu prodaju, koja je pala tri odsto međugodišnje, na 310,72 hiljade vozila. To se dogodilo uprkos rastu na drugim tržištima, uključujući i skok od 11 odsto kod kuće u Njemačkoj.
Kineski potrošači sve više oklijevaju kada je riječ o trošenju novca na luksuznu robu zbog posrnulog ekonomskog rasta koji je posljedica krize nekretnina u zemlji.
Porsche je u oktobru najavio da će smanjiti svoju predstavničku mrežu u Kini, odražavajući i dalje slabu potražnju.
Mercedes-Benzova osnovna prodaja automobila takođe je pala u prošloj godini, rekao je proizvođač automobila prošle nedjelje, pogođen padom od sedam odsto u Kini, dok je prodaja marke Volkswagen u toj državi pala 8,3 odsto na 2,2 miliona vozila.