NJUJORK, Facebook je u drugom tromjesečju ostvario poslovne rezultate koji su u skladu s očekivanjima analitičara, ali kako nije objavio procjene daljeg poslovanja, najviše o tome kako namjerava da poveća prihode od oglašavanja, cijena akcija najpopularnije globalne društvene mreže pala je u četvrtak na rekordno nizak nivo.
U svom prvom poslovnom izvještaju od kada je postala prva američka kompanija koja je debitovala na tržištu s vrijednošću većom od 100 milijardi dolara, Facebook je izvjestio o rastu prihoda u drugom tromjesečju za 32 odsto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 1,18 milijardi dolara, što je u skladu s očekivanjima analitičara.
Ali, u tom tromjesečju Facebook je ostvario čisti gubitak od 157 miliona dolara, ili 8 centa po akciji, zbog skupih troškova naknade štete nastale za inicijalne javne ponude akcija u maju, dok je u istom razdoblju prošle godine kompanija ostvarila dobit od 240 miliona dolara, ili 11 centi po akciji. Bez tih troškova naknade štete po akcijama, Facebook je u drugom tromjesečju zaradio 12 centi po akciji, što je u skladu s predviđanjima na Wall Streetu. Ali, nije objavio nikakve procjene o poslovanju u tekućem kvartalu i ubuduće, čemu su se neki investitori nadali.
Nakon objave rezultata, cijena akcija Facebooka prvo je lagano porasla, da bi potom potonula više od 10 odsto, na rekordno niskih 24 dolara, što je za otprilike trećinu manje u odnosu na cijenu od 38 dolara, koliko je iznosila prilikom debija na tržištu u maju.
Mark Cukerberg rekao je da ohrabruju rezultati nedavno uvedene nove usluge oglašavanja i da Facebook sada ima jasan put za izgradnju jakog poslovanja u području mobilnih usluga.
Broj mjesečnih aktivnih korisnika te društvene mreže dostigao je na kraju drugog tromjesečja 955 miliona, dok je na kraju marta iznosio 901 milion. No, broj aktivnih korisnika mobilnih uređaja raste brže, što pojačava pritisak na poslovni model Facebooka, koji je tek nedavno počeo da nudi ograničene oblike mobilnog oglašavanja.
„Facebook je ostvario očekivane rezultate, ali Wall Street traži više i to je razlog pada cijene njegovih akcija. Veliko je pitanje kako će kompanija zaraditi na svojih milijardu korisnika. Puno ulagača misli da ne može te korisnike ‘pretvoriti’ u novac”, kaže Majkl Matousek, analitičar u kompanijai U.S. Global Investors.
Stopa rasta Facebooka u drugom tromjesečju najsporija je od prvog kvartala prošle godine, kada je kompanija počela da objavljuje te informacije.
„Vidljivo je da se usporava rast kompanije i po prihodima i po broju korisnika, a kako Facebook nije objavio procjene daljnjeg poslovanja do kraja godine, ulagači nisu sigurni šta mogu da očekuju“, kaže Richard Greenfield, analitičar kompanije BTIG. Business.hr