Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Inspektori u martu zabranili rad u Centru za gazdovanje kršem

    22. Septembra 2025. — 15:53

    Šta je u Srpskoj za godinu dana najviše poskupjelo (FOTO)

    22. Septembra 2025. — 14:21

    Minić: Tražiću odgovornost za stanje u “Šumama Srpske”

    22. Septembra 2025. — 13:42

    Fondovi tužili HE na Vrbasu zbog neisplaćene dividende

    22. Septembra 2025. — 13:29
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Gazprom izašao iz NIS-a: „Intelligence“ sada ima 11,3 odsto kapitala

    22. Septembra 2025. — 09:00

    Hrvatska će graditi tri male modularne nuklearne elektrane

    21. Septembra 2025. — 13:15

    EU razmatra brže uvođenje zabrane ruskog LNG-a

    19. Septembra 2025. — 08:16

    Slovenija ponudila Hrvatskoj zajedničku gradnju nuklearke

    18. Septembra 2025. — 14:55

    Globalni dug ostaje iznad 235 odsto svjetskog BDP-a

    21. Septembra 2025. — 16:22

    Banke u BiH predviđaju rast potražnje za kreditima u trećem kvartalu

    21. Septembra 2025. — 13:12

    Banke isplatile pet miliona dinara žrtvama prevare sa lažnim SMS porukama

    21. Septembra 2025. — 12:14

    Efekat Trampovih carina: Skuplja hrana u SAD, jeftinija u Brazilu i Meksiku

    21. Septembra 2025. — 10:03

    Vlada će dati OC “Jahorina” 174 miliona KM

    17. Septembra 2025. — 14:39

    Promet na Banjalučkoj berzi 23.024 KM

    11. Septembra 2025. — 16:15

    Srpska se na berzi zadužila još 47 miliona KM

    3. Septembra 2025. — 14:33

    Promet na Sarajevskoj berzi 753.032 KM

    2. Septembra 2025. — 15:15

    Gazprom izašao iz NIS-a: „Intelligence“ sada ima 11,3 odsto kapitala

    22. Septembra 2025. — 09:00

    Efekat Trampovih carina: Skuplja hrana u SAD, jeftinija u Brazilu i Meksiku

    21. Septembra 2025. — 10:03

    Konačno: Padaju cijene kafe

    20. Septembra 2025. — 14:19

    U drugom tromjesečju RS izvezla 29 odsto više robe

    20. Septembra 2025. — 11:11

    Briselski aerodrom traži otkazivanje 50 odsto letova

    21. Septembra 2025. — 08:01

    Otkazani letovi zbog hakerskog napada

    20. Septembra 2025. — 11:42

    Najduži direktni let na svijetu trajaće čak 29 sati

    20. Septembra 2025. — 09:02

    Počela pretprodaja ski-karata na Jahorini

    15. Septembra 2025. — 12:00

    Pad industrijske proizvodnje u RS

    22. Septembra 2025. — 12:32

    Gazprom izašao iz NIS-a: „Intelligence“ sada ima 11,3 odsto kapitala

    22. Septembra 2025. — 09:00

    Uprava “Željeznica RS” zatvara stanice i ukida vozove

    22. Septembra 2025. — 08:02

    Hrvatska će graditi tri male modularne nuklearne elektrane

    21. Septembra 2025. — 13:15
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Rekordne cijene piva na ovogodišnjem Oktoberfestu

    20. Septembra 2025. — 16:41

    Vlasnici Atletiko Madrida u pregovorima da prodaju klub

    20. Septembra 2025. — 15:11

    Kazne za neskupljanje lišća u Njemačkoj i do 50.000 evra

    20. Septembra 2025. — 13:13

    Najduži direktni let na svijetu trajaće čak 29 sati

    20. Septembra 2025. — 09:02

    Nakon sajber napada na evropske aerodrome, letovi i dalje kasne

    22. Septembra 2025. — 10:47

    Globalni dug ostaje iznad 235 odsto svjetskog BDP-a

    21. Septembra 2025. — 16:22

    Veliki iskorak u svijetu digitalnih plaćanja preko blockchaina

    21. Septembra 2025. — 15:17

    U Njemačkoj traže mašinovođe, zarada i do 4.650 evra

    21. Septembra 2025. — 14:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Porche pod udarom zbog trgovinskog sukoba EU i Kine

Porche pod udarom zbog trgovinskog sukoba EU i Kine

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević7. Jula 2024. — 09:01Nema komentara2 minute čitanja
FOTO: Pixabay

BRISEL – Evropska komisija planira da od početka jula uvede dodatne carine na električne automobile iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija”.

FOTO: Pixabay

U trgovinskom ratu između Kine i Evropske unije, najveću štetu trpi njemački Porsche, zaključili su analitičari. Ovaj sukob je eskalirao nakon što je Evropska komisija najavila moguće dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, što je izazvalo burnu reakciju Pekinga.

Evropska komisija planira da od početka jula uvede dodatne carine na električne automobile iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija” kineskim proizvođačima. Istovremeno, kineski proizvođači automobila su pozvali svoju vladu da odgovori podizanjem carina na uvoz automobila na benzinski pogon iz EU.

Na sastanku iza zatvorenih vrata, kineska automobilska industrija je predložila povećanje carina na benzinske automobile s motorima velike zapremine. Ovaj sastanak, organizovan od strane kineskog ministarstva trgovine, uključivao je učesnike kao što su SAIC, BYD, BMW, Volkswagen i Porsche.

Liu Bin, stručnjak iz Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje, predložio je da Kina poveća carine na benzinske limuzine i sportske terence s motorima zapremine iznad 2,5 litara sa 15 na 25 posto.

Oliver Zipse, šef BMW-a, izjavio je da Evropska komisija svojim potezima šteti evropskim firmama i interesima.BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje u EU. Međutim, BMW bi se mogao naći između dvije vatre, jer bi njihovi automobili mogli biti podvrgnuti carinama i u EU i u Kini.

Najveći gubitnik u ovom trgovinskom sukobu je Porsche, u većinskom vlasništvu Volkswagena, koji većinu svojih automobila proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu. Kina čini četvrtinu globalne prodaje Porschea, a kompanija je prošle godine isporučila 79.283 automobila u Kini, što je pad od 15 posto u odnosu na 2022. godinu. Prodaja u prvom kvartalu ove godine pala je za 24 posto.

Volkswagen, koji u Kini prodaje samo 2.5 posto automobila proizvedenih u njemačkim pogonima, bio bi najmanje pogođen eventualnim kineskim carinama.Ipak, kompanija želi da poveća svoj udio na kineskom tržištu sa 14.5 na 15 posto, pa bi bojkot kineskih kupaca mogao da im naškodi.

Mercedes-Benz, kojem je Kina najveće tržište sa udjelom u prodaji od oko 30 posto, takođe bi bio pogođen, iako većinu svojih automobila proizvodi u kineskim pogonima.

Švedski Volvo Cars, u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja, proizvodi većinu svojih automobila u kineskim fabrikama, sa samo četiri posto uvoza. Kanatica

eu kina trgovinski rat
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOd 10. jula skuplje putarine u Srbiji
Sljedeći članak BH Pošta: Bez konkursa zaposleno 195 osoba, netransparentni premještaji i javne nabavke

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Nakon sajber napada na evropske aerodrome, letovi i dalje kasne

FINANSIJE 04 minute čitanja

Globalni dug ostaje iznad 235 odsto svjetskog BDP-a

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Inspektori u martu zabranili rad u Centru za gazdovanje kršem

22. Septembra 2025. — 15:5302 minute čitanja

Kontrola u martu rezultirala zabranom rada

Šta je u Srpskoj za godinu dana najviše poskupjelo (FOTO)

22. Septembra 2025. — 14:21

Minić: Tražiću odgovornost za stanje u “Šumama Srpske”

22. Septembra 2025. — 13:42

Fondovi tužili HE na Vrbasu zbog neisplaćene dividende

22. Septembra 2025. — 13:29

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti