Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Institucije zatvorile oči: Penzioner i dalje na čelu Inspektorata

    18. Decembra 2025. — 10:07

    Vlada započinje organizaciju Dana Republike

    17. Decembra 2025. — 16:38

    Vlasnik bazena „Posejdon“ kupio imovinu propalog „Mane komerca“

    17. Decembra 2025. — 14:22

    Srpska ukida poreske olakšice na kamate od obveznica

    17. Decembra 2025. — 13:49
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02

    Pad globalnih investicija uticao i na BiH

    18. Decembra 2025. — 10:29

    Srpska ukida poreske olakšice na kamate od obveznica

    17. Decembra 2025. — 13:49

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    Uprkos suši, ovogodišnji prinosi odlični

    18. Decembra 2025. — 07:43

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    Gorivo pojeftinjuje, a cijene proizvoda samo rastu

    15. Decembra 2025. — 08:01
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    Zapošljavanje u Americi gotovo stagniralo u novembru

    18. Decembra 2025. — 09:04

    Pametni telefoni poskupljuju zbog nestašice čipova

    17. Decembra 2025. — 09:02

    EU uvodi nova pravila za prodaju polovnih automobila

    16. Decembra 2025. — 15:57

    Ovo su prosječne godišnje plate u evropskim zemljama

    16. Decembra 2025. — 11:24
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Porche pod udarom zbog trgovinskog sukoba EU i Kine

Porche pod udarom zbog trgovinskog sukoba EU i Kine

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević7. Jula 2024. — 09:01Nema komentara2 minute čitanja
FOTO: Pixabay

BRISEL – Evropska komisija planira da od početka jula uvede dodatne carine na električne automobile iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija”.

FOTO: Pixabay

U trgovinskom ratu između Kine i Evropske unije, najveću štetu trpi njemački Porsche, zaključili su analitičari. Ovaj sukob je eskalirao nakon što je Evropska komisija najavila moguće dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, što je izazvalo burnu reakciju Pekinga.

Evropska komisija planira da od početka jula uvede dodatne carine na električne automobile iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih subvencija” kineskim proizvođačima. Istovremeno, kineski proizvođači automobila su pozvali svoju vladu da odgovori podizanjem carina na uvoz automobila na benzinski pogon iz EU.

Na sastanku iza zatvorenih vrata, kineska automobilska industrija je predložila povećanje carina na benzinske automobile s motorima velike zapremine. Ovaj sastanak, organizovan od strane kineskog ministarstva trgovine, uključivao je učesnike kao što su SAIC, BYD, BMW, Volkswagen i Porsche.

Liu Bin, stručnjak iz Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje, predložio je da Kina poveća carine na benzinske limuzine i sportske terence s motorima zapremine iznad 2,5 litara sa 15 na 25 posto.

Oliver Zipse, šef BMW-a, izjavio je da Evropska komisija svojim potezima šteti evropskim firmama i interesima.BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje u EU. Međutim, BMW bi se mogao naći između dvije vatre, jer bi njihovi automobili mogli biti podvrgnuti carinama i u EU i u Kini.

Najveći gubitnik u ovom trgovinskom sukobu je Porsche, u većinskom vlasništvu Volkswagena, koji većinu svojih automobila proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu. Kina čini četvrtinu globalne prodaje Porschea, a kompanija je prošle godine isporučila 79.283 automobila u Kini, što je pad od 15 posto u odnosu na 2022. godinu. Prodaja u prvom kvartalu ove godine pala je za 24 posto.

Volkswagen, koji u Kini prodaje samo 2.5 posto automobila proizvedenih u njemačkim pogonima, bio bi najmanje pogođen eventualnim kineskim carinama.Ipak, kompanija želi da poveća svoj udio na kineskom tržištu sa 14.5 na 15 posto, pa bi bojkot kineskih kupaca mogao da im naškodi.

Mercedes-Benz, kojem je Kina najveće tržište sa udjelom u prodaji od oko 30 posto, takođe bi bio pogođen, iako većinu svojih automobila proizvodi u kineskim pogonima.

Švedski Volvo Cars, u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja, proizvodi većinu svojih automobila u kineskim fabrikama, sa samo četiri posto uvoza. Kanatica

eu kina trgovinski rat
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakOd 10. jula skuplje putarine u Srbiji
Sljedeći članak BH Pošta: Bez konkursa zaposleno 195 osoba, netransparentni premještaji i javne nabavke

Povezani članci

FINANSIJE 03 minute čitanja

Pad globalnih investicija uticao i na BiH

Capital teme 02 minute čitanja

Institucije zatvorile oči: Penzioner i dalje na čelu Inspektorata

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Institucije zatvorile oči: Penzioner i dalje na čelu Inspektorata

18. Decembra 2025. — 10:0702 minute čitanja

Zakoni za sve građane u Republici Srpskoj bi trebali da budu isti, osim ako ste direktor Inspektorata RS, Milovan Krčo

Vlada započinje organizaciju Dana Republike

17. Decembra 2025. — 16:38

Vlasnik bazena „Posejdon“ kupio imovinu propalog „Mane komerca“

17. Decembra 2025. — 14:22

Srpska ukida poreske olakšice na kamate od obveznica

17. Decembra 2025. — 13:49

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.