BERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj poraslo je tokom božićnog perioda, što je pozitivan znak za najveću evropsku privredu na kraju godine, pokazala je anketa istraživačkog instituta GfK.
“Raspoloženje potrošača na kraju 2013. prilično je dobro. Ekonomska očekivanja i spremnost na trošenje i dalje su u porastu. Očekivanja u vezi sa platama su smanjena, ali su i dalje na visokom nivou”, navodi GfK, a prenosi agencija Frans pres.
Institut predviđa da će indeks potrošačkog povjerenja u januaru porasti na 7,6 sa 7,4 poena iz decembra. GfK indeks obračunava se na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima u vezi sa platama i ekonomijom u predstojećim mjesecima, kao i njihovom spremnošću da troše.
Ranije ove nedjelje, anketa ekonomskog instituta ZEW pokazala je da je raspoloženje investitora u Njemačkoj u decembru poraslo na najviši nivo u posljednjih sedam i po godina, zbog optimističnih očekivanja u vezi sa idućom godinom.
Prema podacima još jednog ekonomskog instituta, Ifo, poslovno povjerenje u Njemačkoj poraslo je u decembru treći mjesec zaredom, zbog čega najveća evropska ekonomija završava godinu u optimističnom raspoloženju.
“Njemački potrošači sve su optimističniji kako neizvjesnost nestaje. Indeks GfK-a na najvišem je nivou od 2007”, rekao je ekonomista Berenberg banke, Kristijan Šulc. Tanjug