LONDON, Prodaja automobila u Evropi porasla je u martu za 5,7 odsto, potpomognuta popustima i drugim podsticajima.
Prodaja ključnih brendova Folksvagena nastavila je da pada zbog skandala sa manipulacijama vrijednostima izduvnih gasova.
Gotovo svaka evropska država je prošlog mjeseca evidentirala rast prodaje, iako je bilo manje dana za trgovanje u odnosu na prošlu godinu kada je Uskrs pao u aprilu, pokazali su objavljeni podaci Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA), prenosi agencija Rojters.
Italija je ostvarila najveću stopu rasta, uz skok tražnje od 17,4 odsto, a za njom slijedi Francuska, gdje je prodaja porasla za 7,5 odsto.
U Njemačkoj, najvećem evropskom tržištu automobila, zabilježen je neznatan pad prodaje, a u Španiji pad od 0,7 odsto.
Registracija automobila u Evropi porasla je u martu na 1,745 miliona automobila sa 1,652 iz prošle godine, prema podacima Evropske unije i Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu.
Prema podacima ACEA, prodaja VW-ovih brendova, izuzev Audija i Poršea, pala je za 1,6 odsto u martu.
Prodaja Pežoa je porasla za 2,0 odsto, Forda za 0,6 odsto, a Dženeral motorsa za 6,4 odsto.
Riječ je o 31. uzastopnom mjesecu rasta prodaje automobila u EU, koja se sada približila nivou iz 2007. godine, kratko prije izbijanja ekonomske krize koja je snažno pogodila automobilsku industriju, navodi ACEA.
Niske cijene nafte i jeftini krediti pomogli su podsticanju tražnje širom Evrope, ocijenila je revizorsko-konsultantska kuća Prajs voterhaus kupers (PWC).
“Popusti i drugi podsticaji zadržali su se na visokom nivou, najvišem u proteklih pet godina”, izjavio je analitičar banke “JP Morgan Čejs”, Hose Asumendi. Tanjug