PARIZ, Iako su klasične prodavnice koje robu izlažu u izlogu i dalje omiljeno mjesto Francuza, prodavnice nove generacije, takozvane pop-up prodavnice, osvajaju kupce.
Oko 82 odsto Francuza i dalje kupuje u klasičnom tipu prodavnica, međutim, 14 odsto francuskih kupaca prošle godine je obavilo kupovinu u sve popularnijim privremenim prodavnicama koje se otvaraju na prometnim lokacijama, pokazala je anketa konsultantske kuće za ispitivanje javnog mnjenja, Ipsos.
“Inicijativa otvaranja novog tipa prodavnica još je u začetku u Francuskoj, ali ona odgovara novim očekivanjima potrošača, najčešće urbanih sredina, koji su uvijek otvoreni za novitete”,objašnjavaju francuski marketinški stručnjaci, prenosi portal Montanj.
Prve takozvane “gerilske” prodavnice, koje iznenada niknu na prometnim mjestima i poslje kratkog vremena budu zatvorene, pojavile su se u Francuskoj prije četiri godine. Jednu od prvih prodavnica ovog tipa otvorila je 2011. japanska kompanija sportske odjeće i opreme Uniklo.
Za otvaranje gerilskih prodavnica posebno su zainteresovani čuveni brendovi. Pored “gerilskih” prodavnica popularne su i pokretne, putujuće prodavnice, koje kupcima dolaze na noge umjesto da potrošači odlaze u obilazak trgovina.
Veliki uspjeh u Francuskoj postigli su prvo putujući restorani. Monopri je 2012. otvorio prvi pokretni restoran brze hrane, a nedavno je otvorio pokretnu prodavnicu za prodaju kozmetike i pružanje kozmetičkih usluga.
Analitičari za marketing objašnjavaju da je nova moda putujuće prodaje rođena u seoskim i palanačkim sredinama, kada su prodavci voća i povrća sa vozilima išli od kuće do kuće nudeći svoje proizvode.
Prva putujuća pop-up prodavnica nastala je u Velikoj Britaniji 2003. godine, i to u dvospratnom modnom autobusu u kojem je prodavana garderoba sa potpisima različitih dizajnera iz unutrašnjosti, tako što je bus kružio Londonom zaustavljajući se privremeno u nekim kvartovima.
Ovakav tip prodavnica otvara se na slobodnim lokacijama, ima ograničen period rada, najčešće oko mjesec dana a uređene su na veoma kreativan način, pa privlače najzahtjevnije posjetioce. Prodaju stvari, koje su uglavnom ciljano kreirane, često prati program svečanih događaja.
Pop-up prodaja postaje popularna i putem Interneta. Internet pop-up prodavnice “iskaču” s vremena na vrijeme i nude nove, zanimljive stvari i traju do isteka zaliha. Naručena roba se isporučuje u roku od 48 sati. Među prvima u Francuskoj, svoju robu na ovaj način plasirali su maloprodajni lanci Karfur i Kazino. Tanjug