BANJALUKA – „Autoputevi Republike Srpske“ poništili su međunarodni tender za gradnju tri dionice autoputa od Vukosavlja, preko Brčkog i Bijeljine, do Rače i granice sa Srbijom, ukupne vrijednosti 1,3 milijarde maraka bez PDV-a. Kao razlog za poništenje tendera navedeno je da „nema nijednog sposobnog kandidata“ za taj posao.
Tender je raspisan u avgustu prošle godine, a bio je podjeljen na tri lota, odnosno na dionicu Vukosavlje – Brčko čija je procijenjena vrijednost 600 miliona, na dionicu Brčko – Bijeljina koja bi trebalo da košta 310 miliona, te na dionicu Bijeljina – Rača vrijednosti 440 miliona KM.
Nabavka je poništena za sva tri lota iz “dokazivih razloga” koji su, kako je navedeno, izvan kontrole “Autoputeva RS” i koji se nisu mogli predvidjeti u vrijeme pokretanja postupka javne nabavke.
„Budući da nijedan od dostavljenih zahtjeva za učešće u postupku javne nabavke finansiranja, projektovanja i izgradnje dionice autoputa Vukosavlje – Brčko, Brčko – Bijeljina i Bijeljina – Rača nije potpun i ne ispunjava zahtjeve iz Javnog poziva, te da ugovorni organ („Autoputevi RS“) nema nijednog sposobnog kandidata, isti ugovorni organ je donio Odluku o poništenju predmetnog postupka javne nabavke“, naveli su u „Autoputevima RS“.
Dionica Vukosavlje – Brčko duga je oko 33 kilometra, dionica Brčko – Bijeljina 17 kilometara, a Bijeljina – Rača 20 kilometara.
Postupak za izbor izvođača radova bio je sproveden putem takmičarskog dijaloga, a bilo je predviđeno da broj kandidata kojima će se dostaviti poziv za učešće u dijalogu bude ograničen na četiri.
CAPITAL je pisao da je za gradnju zainteresovana turska kompanija „Kalyon“. Pored te turske kompanije, za autoput su se interesovale i finansijske institucije, a među njima i banke „Sparkasse“ i „Ziraatbank“ koje su preuzele tendersku dokumentaciju, kao i određene kompanije registrovane u Srbiji.
U igri su bili i Kinezi, a srpski član Predsjedništva Milorad Dodik i delegacija Vlade Republike Srpske razgovarali su sa predstavnicima kompanije „Shandong Hi-Speed Group“ krajem avgusta prošle godine. Tada je saopšteno da su Kinezi zainteresovani za gradnju autoputa Vukosavlje-Rača, bez spominjanja zašto ne poštuju rokove iz ugovora o gradnji dionice Banjaluka-Prijedor.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Takmicarski dijalog je bogom dat za jedan pravedan i transparentan izbor najpovoljnijeg izvodjaca. Onaj ko najljepse prica (zato se zove dijalog) i istovremeno ima crne fondove za placanja ispod zita, ima najvece sanse.
Medjutim, problem nastaje onda, kao u ovom slucaju, kada onaj sto najljepse prica ne uplati avans na vrijeme, odnosno prije izbora. A rokovi teku. A moze da nastane (misli se na problem) i onda kada onaj sto najljepse prica i najvise ponudi, sazna da i ostali lijepo pricaju, ali i nude. Tacnije, kada onaj sto misli da ce biti izabran (jer je najljepse ispricao pricu) sazna da je isto obecano i konkurenciji, pa se zapita: Cekaj, kako je moguce da je obecano i nama i njima. Ne znajuci da se avans uzme od svih (na raznim nivoima) a neko ce sigurno proci. Onom ko ne prodje avans se ne vraca, po principu – pojela maca, puj pike ne vazi. I kome onda da se zalis. Propade avans, jer, jesi najbolje pricao, ali ti avans nije bio najveci. E sada, u ovom slucaju, izgleda da niko nije avansirao, ili avans nije bio dovoljan, tako da se krece iz pocetka. A i Cika Broko nije stigao da se pripremi i nije ucestvovao u dijalogu. Vjerujuci da ce kao i ranije da sve dobije bez dijaloga, i avansa. Pa nece valjda sam sa sobom pricati i sam sebi avanse uplacivati.
Kako se Integral nije prijavio. Promaklo Stankoviću jer je, možda, u to vrijeme boravio na Jahti. Sa Palmom.
Nije ni čudo što je natječaj poništen.
Nije učestvovao Glavni Badža