VARŠAVA, Činjenica da Poljaci, iako je njihova država zajedno sa Češkom i Slovačkom postala mali “evropski automobilski Detroit”, nova vozila plaćaju skuplje nego u ostatku Evropske unije, tjera ih na rekordni uvoz polovnih automobila.
Poljaci su u julu uvezli 131.000 polovnih automobila, a ovogodišnji uvoz koji se procjenjuje na 1,2 miliona automobila biće za 10 odsto veći nego prethodne godine i najveći od ulaska Poljske u EU 2004.
U Poljskoj, kao i u Češkoj i Slovačkoj gdje su takođe od početka godine nacionalne valute, krune, dobijale ubrzano na vrijednosti kao i poljski zlot i shodno tome bi trebalo da pojeftini roba iz uvoza, svega nekoliko prodavaca je prilagodilo cjenovnike novih automobila izmijenjenim kursevima prema evru i dolaru. Stručnjaci procjenjuju da bi u slučaju novih automobila pojeftinjenje moralo da iznosi i nekoliko desetina procenata.
“Većina i dalje razlike u kursu ublažava samo preko posebnih promotivnih akcija. Treba smanjiti cijene, a ne kriti pojeftinjenja u rabatu”, rekao je šef poljskog auto-moto istraživačkog instituta SAMAR Vojčeh Dževjecki.
Sa jačanjem poljskog zlota prema evru i dolaru izmijenila se pozitivno struktura uvoza polovnih automobila i u julu su vozila do četiri godine starosti predstavljala 15 odsto uvoza, dok ih je prošle godine uvezeno 10 odsto. Vozila stara deset i više godina sada predstavljaju 38,6 odsto uvoza, dok su prošle godine predstavljala čitavu polovinu uvezenih, a prethodne godine 59 odsto. Nezavisne novine