LJUBLJANA, Okružni sud u Ljubljani je juče pokrenuo stečaj slovenačke građevinske firme SCT, koja je bila dio konzorcijuma za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije, saopšteno je juče u Ljubljani.
Privredna komora Slovenije je navela da bi stečaj SCT-a, donedavno najveće građevinske kompanije u toj zemlji, mogla da ima dramatične posljedice po čitav taj sektor, kao i na slovenačke banke, prenijela je agencija STA.
Kompanija na čelu konzorcijuma za izgradnju mosta preko rijeke Save u Beogradu, austrijski “Por”, saopštila je 11. marta da je SCT-u uputila obavještenje o raskidu podugovora za izgradnju pomenutog mosta.
U saopštenju se navodilo da je odluka o raskidu saradnje donijeta da se ne bi ugrozili radovi na mostu, budući da je slovenačka firma u decembru 2010. proglasila nelikvidnost.
Kompanija SCT je osnovana 1947. pod nazivom “Gradbeno podjetje za ceste”, a njen prvi veliki projekat je bila izgradnja slovenačke dionice autoputa Ljubljana-Zagreb, krajem pedesetih godina prošlog vijeka.
Najveće uspjehe je ta firma bilježila tokom osamdesetih, kad je realizovala projekte po čitavoj bivšoj Jugoslaviji i zapošljavala više od 11.000 radnika. Početkom devedesetih, po osamostaljenju Slovenije, tržište kompanije SCT je smanjeno i broj zaposlenih je pao na oko 3.000.
Istovremeno sa krizom na polju stambenog građevinarstva 2009. godine, počeli su problemi za firmu SCT, a situaciju su dodatno pogoršali veliki dugovi proizašli iz privatizacije kompanije, kad su generalni direktor Ivan Zidar i dvojica njegovih najbližih saradnika preuzeli to preduzeće.
Zidar, koji je bio na čelu SCT-a od 1974. i njegovi saradnici su koristili firmu da bi otplatili ogromni zajam koji su uzeli da bi preuzeli akcije od drugih akcionara. Trenutno se protiv njih vode sudski postupci. Tanjug