BANJALUKA, Ministarstvo komunikacija i transporta BiH donijelo je novi Pravilnik o sertifikovanju vozila kojim je predviđeno da cijena atesta na ugrađenu bocu za gas u vozilima sa 450 bude snižena na 200, odnosno sa 350 na 150 maraka.
Primjena novih cijena počeće već od iduće sedmice, tako da će vlasnici putničkih vozila atest plaćati 150, a teretnih 200 maraka.
V.d. sekretara Ministarstva komunikacija i transporta BiH Igor Pejić rekao je da su Pravilnikom o dopuni i uslovima koje organizacije za sertifikovanje vozila moraju ispuniti cijene atesta gasne instalacije u automobilima smanjene za više od 50 odsto.
Ministarstvo komunikacija je u novembru prošle godine donijelo odluku kojom je cijena atesta sa 80 povećana na 450 maraka, što je izazvalo negodovanje vozača i servisa koji ugrađuju gas u automobile.
Pejić je naglasio da, iako Ministarstvo nije zaprimilo nijedan prigovor servisa koji ugrađuju gas zbog ranije povećanih cijena atesta, oni su sproveli postupak revidiranja te cijene.
– Utvrdili smo da je cijena predložena od strane organizacija koje obavljaju postupak sertifikovanja nesrazmjerna postupku ispitivanja i zato smo cijenu korigovali – naglasio je Pejić.
U BiH trenutno ima oko 70 organizacija koje se bave sertifikovanjem.
Vlasnik servisa “Auto Sina” iz Banjaluke Siniša Savić tvrdi da je ubacivanje gasa u pravilnik o sertifikovanju urađeno mimo zakona.
– To uopšte ne može biti u okviru sertifikovanja, jer je izdavanje atesta regulisano drugim pravilnikom iz 1984. godine. Jasno je da ovdje firme koje izdaju ateste hoće da zarade – naglasio je Savić i dodao da on i dalje radi u skladu sa rješenjima i odobrenjima izdatim od strane RS.
– Sertifikovanje je jedan administrativni papir na koji neko treba da prepiše sve ono što smo mi uradili i da to naplati pet puta više nego što košta tehnički pregled vozila, što je apsurdno – naglasio je Savić i dodao da sertifikovanje ne bi nikad smjelo da bude skuplje od tehničkog pregleda vozila koji košta oko 50 KM.
Vozači smatraju da je i ova cijena visoka, posebno ako se ima u vidu da gas ugrađuju najsiromašniji koji ne mogu da plate benzin, koji je iz dana u dan skuplji.
– Svuda u svijetu postoje olakšice za vozače koji se okreću gasu, samo kod nas sve ide po nekim drugim pravilima koja su, u pravilu, protiv onih najsiromašnijih – kaže Banjalučanin Marko M.
Atest sistema za auto-gas plaća se pri ugradnji i produženju sertifikata sa periodom od najčešće pet godina.
Cijene gasa
Na benzinskim pumpama u Srpskoj kažu da u posljednja dva mjeseca nije bilo promjena cijena auto-gasa, tako da on trenutno košta između 1,12 i 1,15 maraka po litru. Glas Srpske
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ko nas pita za bilo šta?? Važno je da lobisti proguraju za svoje neke što imaju licence, da su potrebni sertifikati, licence i Bog zna mili šta već!!eto dosjetili se da smanje taj sertifikat za autogas, koji završe za par minuta, provjera ”homologacije” traje isto 250 KM najniće, državi negdje sam pročitao 40 km ostalo ovim ”instiitucijama”. U republici Srbiji ne traže homologaciju za vozila posle 2001. godine.
Ovi naši platite 15 Km i pošaljete zahtjev u ASA i oni vam odgovore da li vozilo podliježe normama euro 3, a kasnije tu potvrdu platite 250 KM. Čud
Šta da kažem nemam riječi? Opet me atest izađe 300 KM. 120 za atest boce i 180 ostalo katastrofa ovo je neki ludi zakon ovo nigdje nema nego kodnas bruka
Koliko bi me kostao atest kada je plin ugradjen plin