BRISEL, Stručnjaci evropskih nacionalnih autoindustrija, koji su se okupili u Briselu, podržali su zabranu prodaje Mercedesovih vozila proizvedenih u suprotnosti sa propisima Evropske unije.
Zaključci do kojih su došli zvaničnici 28 zemalja EU teško su pogodili njemačkog proizvođača automobila “Dajmler”, nakon što je Evropska Komisija podržala Francusku u sporu oko standada koji zahtevaju da sredstva za hlađenje u klima uređajima u automobilima emituju manju količinu štetnih gasova, prenosi agencija Frans pres.
U saopštenju koje je izdala Komisija zajedno sa ekspertima evropske autoindustrije navodi se da će biti pokrenute mjere povlačenja automobila koji nisu usklađeni sa propisima, a koji su već prodati na tržištu, kao što je već urađeno u Francuskoj.
Direktivom EU je previđeno da se od 1. januara 2011. u svim novim tipovima automobila upotrebljava manje štetno sredstvo za hlađenje od R-134a, koji je do sada u automobilskoj industriji važio za standard.
Automobilska industrija je postigla konsenzus o izboru sredstva HFO 1234yf američkog proizvođača Hanivel za nove modele.
Pošto snabdijevanje novim sredstvom nije išlo glatko, Brisel je produžio krajnji rok do početka prošle godine. U “Dajmleru” su, međutim, testiranjem utvrdili da zbog novog sredstva prilikom eventualne nesreće može doći do curenja iz sistema, što povećava rizik od požara. Kompanija je nastavila sa upotrebom starog sredstva i obratila se Komisiji, tražeći da joj se odobri izuzetak.
“Dajmler” je, nakon zabrane u Francuskoj, naveo da bi potez Pariza mogao da utiče na oko dva odsto njegove ukupne globalne prodaje, odnosno na 29.000 automobila. (Tanjug)