PARIZ, Državna podrška upotrebi biogoriva je skupa i nema mnogo uticaja na smanjenje emisije štetnih gasova, tako da bi bilo bolje da vlade promovišu štednju energije u sklopu borbe protiv klimatskih promena, saopštila je Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).
U izvještaju te organizacije se navodi i da bi vlade trebalo da podržavaju proizvodnju takozvanih biogoriva druge generacije, koji se ne dobijaju od usjeva za prehranu, prenosi Rojters.
Studija OECD predstavlja najnoviji udarac industriji biogoriva. Ta vrsta goriva, koja se proizvodi od žitarica, uljarica i šećera, nekad je bila hvaljena kao ekološki prihvatljiva alternativa fosilnim gorivima, ali se sad smatra da je zbog njihove proizvodnje došlo do naglog rasta cijene hrane.
Veći broj evropskih zemalja, među kojima je Velika Britanija, Italija i Francuska, nedavno su zatražile ponovnu evaluaciju ambicioznih i ponekad zbunjujućih ciljeva Evropske unije da do 2020. godine gorivo iz obnovljivih izvora čini deset odsto ukupne potrošnje goriva u saobraćaju.
Vlasti sve više sumnjaju da su biogoriva tako “ekološki prijateljska” kako se tvrdi, nakon što se uzme u obzir ukupna količina energije potrebna da se ta goriva proizvedu i uticaj intenzivne poljoprivrede i eksploatacije zemljišta po životnu sredinu.
Organizacija OECD je istakla da se sagorevanjem etanola proizvedenog u Brazilu od šećerne trske emituje 80 odsto manje CO2 nego sagorjevanjem fosilnih goriva, ali i da biogoriva proizvedena od stočne hrane u SAD, EU ili Kanadi imaju mnogo manje koristi po životnu sredinu.
“Tojota” gradi još jednu fabriku u Brazilu
TOKIO, Japanska “Tojota” kupila je plac u Brazilu za novu fabriku i proučava plan izrade kompaktnog automobila do 2011. godine, u posljednjem agresivnom nastupu svetskih proizvođača kola na brazilskom tržištu koje bilježi visoke stope rasta.
U novoj fabrici posao će naći oko 2.500 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila, saopštila je “Tojota” u Tokiju.
Najveći japanski proizvođač kola već ima jednu fabriku u Brazilu, u kojoj je 1998. godine počela proizvodnja kompaktnog automobila “korola”, a u toj južnoameričkoj zemlji posjeduje i pogon za izradu automobilskih djelova.
“Tojota” je kupila zemlju za novu fabriku u gradu Sorokaba, u brazilskoj državi Sao Paulo, u blizini njena dva druga pogona.
“Tojota”, relativno minorni igrač u Brazilu, prošle godine prodala je na tom tržištu 72.000 vozila, uglavnom “korole”, ali procjenjuje da će isporuke svake godine značajno rasti.
Kompanija je otvorila prvu prodavnicu kola u Brazilu prije 50 godina.