SARAJEVO, Sjednica Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH, u čiji je dnevni red naknadno uvrštena i reformska agenda za BiH za period 2015-2018. godina, počela je u Sarajevu.
Agenda utvrđuje glavne planove Savjeta ministara BiH i entitetskih vlada za socijalno-ekonomske i druge reforme.
Agendu su 23. jula podržali Vlada Republike Srpske i Savjet ministara BiH, a 27. jula i Vlada Federacije BiH.
Prema ranije objavljenom dnevnom redu, delegati će razmotriti i izjasniti se o
zahtjevu Savjeta ministara BiH za razmatranje po hitnom postupku Prijedloga zakona o izmjeni Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH.
Predlagač zakona navodi da je dosadašnji model obračuna naknade za prevoz, koji je baziran na utvrđivanju visine naknade prevoza na osnovu potvrda ovlaštenih prevoznika, pokazao brojne nedostatke i u praksi doveo do brojnih problema koji za posljedicu mogu imati pokretanje brojnih sudskih sporova s neizvjesnim ishodom.
U obrazloženju predloženog zakona precizira se da će novim podzakonskim aktom biti predviđen model obračuna naknade za prevoz zasnovan na udaljenosti mjesta rada od mjesta prebivališta zaposlenog – cijena po kilometru, a ne na osnovu potvrda ovlaštenih prevoznika kao što je to sada slučaj.
Prema podacima Savjeta ministara BiH, ukupni izdaci po osnovu plaćanja naknade za prevoz iz budžeta BiH povećavaju se iz godine u godinu i sa nepunih 28 miliona u 2012. godini u 2014. dostigli su 29 miliona KM.
Na sjednici će biti razmatran i Prijedlog zakona o dopunama Zakona o prekršajima u prvom čitanju, kojim bi licu protiv kog je izdat prekršajni nalog bilo omogućeno da plaćanjem polovine izrečene novčane kazne u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga bude oslobođen plaćanja ostatka kazne. Srna