LAKTAŠI, Počinje serijska proizvodnja električnih automobila, za koje dijelove proizvodi pet tvornica u Republici Srpskoj.
Električni automobili uskoro bi mogli voziti cestama Bosne i Hercegovine i zemalja regije, najavljuju iz banjalučkog poduzeća Nikola Tesla.
Završeni su svi testovi i počela je serijska proizvodnja. Dijelove proizvodi pet tvornica u Republici Srpskoj.
Ekipa Al Jazeere posjetila je jednu tvornicu u Aleksandrovcu kod Laktaša.
Industrijska zona u Aleksandrovcu tek je u povoju. Tu je odmah svoje mjesto našla i jedna austrijska kompanija.
Dobili su velik posao – proizvodnju dijelova za električne automobile.
Predviđena proizvodnja 14.000 automobila
“Mi u ovom projektu konkretno izrađujemo kompletnu spoljašnost i unutrašnjost automobila. Znači, sve vezano za karoseriju, uključujući od vrata, komandne table, haube, krova, svih komponenti koje sadrži karoserija u svom sastavu”, kaže Miroslav Stolić iz kompanije Jaksche.
U projektu učestvuju još četiri kompanije iz Republike Srpske. Pod jednim krovom okupilo ih je preduzeće Nikola Tesla iz Banjaluke.
Osnivač i vlasnik poduzeća je Vlada Republike Srpske. Potpisali su ugovor s njemačkom firmom Streetscooter, tako da sve što proizvedu odmah izvoze. Automobili se, nakon toga sklapaju u Njemačkoj.
“Automobil ovaj, koji se sada radi, namjenski je pravljen za Pošte Njemačke. Njegova brzina je do 100 km na sat i domet je od 160 do 200 km sa jednim punjenjem baterije. Pored tog automobila, koji se namjenski radi za Pošte Njemačke, u pripremi su još tri modela automobila. Znači, imaćemo jedno taxi-vozilo sa malo većim dometom, jedno putničko vozilo i jedno, takođe, teretno vozilo, koje će imati otvorenu karoseriju”, objašnjava Stolić.
Ugovorom je predviđena proizvodnja 14.000 automobila. Kažu da će morati proširiti kapacitete.
Uskoro očekuju i novu bateriju za automobil, na kojoj radi partner iz Njemačke, a koju će, kako kažu, biti moguće napuniti za 15 minuta i nastaviti put.
Kažu da je već naručeno i 10 automobila za domaće tržište.
“Ti automobili za zemlje u regionu, za naše domaće tržište, u potpunosti će se montirati kod nas, tako da će cjelokupni automobil izlaziti iz proizvodnje i vozati se Banjalukom, Sarajevom i drugim gradovima i u tom ugovoru, koji imamo, postoji mogućnost da poslije određene količine proizvedenih automobila za domaće tržište stavimo svoj brend na automobil”, kaže Dragan Vučetić iz preduzeća Nikola Tesla.
U ovom preduzeću kažu da, osim što doprinose očuvanju životne sredine, električni automobili znače i veliku uštedu.
Pojašnjavaju da prosječan putnički automobil s pogonom na benzin ili dizel troši između 75 i 90 evra za gorivo na prijeđenih 500-600 kilometara, dok električni automobil za istu udaljenost potroši pet evra struje.
U ovoj fabrici kažu da će u aprilu već početi proizvodnja prvih električnih automobila za domaće tržište. I dijelovi, ali i montaža. Al Jazeera
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
super
Svaka cast samo napredujte.