KRAGUJEVAC, Serijska proizvodnja modela “FIAT 500L” u Kragujevcu počela je 4. jula, izjavio je danas generalni direktor Fijat automobila Srbije Antonio Ćezare Ferara.
“Taj dan – 4. jul je simboličan datum za Fijat i upravo tada smo počeli serijski da proizvodimo novi model 500L i do kraja godine proizvešćemo oko 30.000 automobila”, rekao je Ferara.
On je podsjetio da je 2007. godine na isti dan, 4. jula, započeta proizvodnja Fijata “500”, a prije dvije godine i modela “500 abart”.
Cijele prošle sedmice u Torinu su održane test vožnje modela “500L” za svjetske medije.
Na italijanskom tržištu “500L”, kako je rekao Ferara, prodavaće se po cijeni od 15.500 evra, a što se tiče Srbije – FAS je još u fazi formiranja cijene.
“Do kraja godine predviđamo da ćemo proizvesti oko 30.000 automobila 500L, a što se tiče sljedeće godine – sve će zavisiti od tržišta”, naveo je generalni direktor FAS – a.
FAS je, prema njegovim riječima, spreman da prema planiranom kapacitetu proizvodi 30 vozila po satu ili 550 vozila dnevno, ali postoji mogućnost i za veću proizvodnju ukoliko se poveća broj smjena i radnih dana. Ferara je naveo da će proizvodnja Fijata “500L” sljedeće godine zavisiti od tržišta, ali da FAS planira da proizvode od 120.000 do 180.000 automobila, a ukoliko budu odgovarajući tržišni uslovi do 200.000 automobila.
Novi “500L” biće plasiran na više od 100 tržišta u svijetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika.
“Predviđamo da ćemo oko 99 odsto proizvodnje prodavati van Srbije, ali smo spremni da uvećamo procenat prodaje u Srbiji ako bude veće zainteresovanosti, na primjer, ukoliko državne institucije, kompanije budu htjeli da u svom voznom parku imaju taj automobil”, rekao je Ferara.
Problem još put do fabrike
Ferara je kazao da je FIAT u FAS do sada uložio oko milijardu i 50 miliona evra, od čega više od 350 miliona u rekonstrukciju fabrike i ostalo u opremu.
Partneri FAS – a u Srbiji su do sada, kako je rekao, uredno ispunjavali sve svoje obaveze predviđene ugovorom i izrazio zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom Srbije u realizaciji tog projekta, uz napomenu da bi trebalo završiti autoput između fabrike FAS i Batočine kako bi imali vezu sa Koridorom 10 zbog logistike.
Ferara je rekao da je u kragujevačkom FAS – u trenutno zaposleno oko 1.700 radnika i da se prosječno svakog mjeseca prima oko 200 novih radnika, kao i da bi FAS do kraja godine ukupno trebalo da ima najmanje 2.500 radnika što je predviđeno i ugovorom.
On je dodao da će i najveći kooperanti koji prave svoje pogone u okviru FAS – a i u “Grošnici” zaposliti dodatnih oko 1.000 radnika, kao i da će ostali kooperanti širom Srbiji zbog potreba proizvodnje Fijata “500L” imati potrebu da otvore nova radna mjesta. B92/Tanjug