BANJALUKA, U Parku „Petar Kočić“ u petak ozvaničen početak ljetne turističke sezone, te promovisana turistička ponuda Banjaluke. U svrhu promocije ljetne turističke ponude, danas započinje promotivna kampanja na regionalnim tržištima, jer su upravo turisti iz Srbije, Slovenije i Hrvatske najbrojniji prema broju ostvarenih posjeta u Banjaluci.
-Grad Banja Luka intenzivnije je pristupio razvoju turizma u Banjoj Luci i stvaranju modela za najbolju promociju svega onog što nudimo – rekla je vršilac dužnosti načelnika Odjeljenja za kulturu, turizam i socijalnu politiku Natalija Trivić na konferenciji za novinare upriličenoj u petak povodom početka ljetnje turističke sezone.
Adrenalinski i festivalski turizam, kako je istakla – jesu dvije osnovne tačke sa kojima se ide u pravcu razvoja turizma.
– Analiza turističkog brenda, koju smo uradili, pokazala je da je Banja Luka, kao grad na rijeci Vrbas, destinacija u kojoj do izražaja najviše dolazi adrenalinski turizam, poput raftinga, kajaka, dajaka, biciklizma, te planinarenja. S druge strane, Banja Luka je već prepoznatljiva po dobrim manifestacijama i festivalskom turizmu – naglasila je Trivićeva.
Ona je dodala, da je u tom pravcu u saradnji sa Turističkom organizacijom grada i partnerima pripremljena i sutra počinje ljetnja kampanja na regionalnim tržištima, gdje će biti promovisano sve ono što Banja Luka nudi ovog ljeta.
Direktor Turističke organizacije grada Banja Luka Ostoja Barašin rekao je da je turizam u Banjoj Luci organizovana privredna djelatnost.
-Iz godine u godinu imamo sve više turista i veći broj noćenja, što nam daje prostor da budemo zadovoljni, ali i obavezuje nas da novim mjerama i aktivnostima unaprijedimo ono što Banja Luka ima i da raspoložive kapacitete uposlimo maksimalno i pružimo motiv investitorima za nova ulaganja u turizam – kazao je Barašin .
U okviru ljetne turističke ponude, planirano je da se promovišu festivali Demo fest i Fresh Wave, koji su izuzetno popularni u regionu, privlače veliki broj turista (oko 30.000 posjetilaca), i samim tim doprinose razvoju turizma grada.
Direktor Demofest-a Brankica Janković, rekla je da je Festival, koji ove godine slavi deseti rođendan, nastao u želji da poveže region kroz muziku i zabavu.
-Na Demofestu se proteklih godina takmičilo više od 400 demo bendova iz zemalja bivše Jugoslavije. Osim toga, Festival je bio i prostor za predstavljanje mnogobrojni umjetnika primjenjenih umjetnosti – rekla je Jankovićeva.
Šef PR tima festivala elektronske muzike Fresh Wave Danijel Dakić, rekao je da je kvalitet i misija ovog festivala, koji postoji već šest godina, prepoznata u Banjoj Luci, ali i u regionu.
-Cilj nam je da se naši mladi i neafirmisani izvođači rame uz rame sa svjetskim zvijezdama iz elektronske muzike predstave publici – rekao je Dakić.
Takođe, u planu je da se promovišu i ostale sportske i muzičke manifestacije koje će biti održane tokom ljeta u Banjoj Luci, a koje su sadržajno unaprijeđene i kao takve privlačne za turiste.
S ciljem stvaranja turističke prepoznatljivosti Banje Luke, izrađen je logotip „Simply AdoraBLe“ i slogan ljetne kampanje „Try it. Feel it.“
Manifestacije za vrijeme ljetne sezone:
-Kozara etno – od 30. juna do 3. jula;
-Banjalučki dani muzike i piva – od 30. juna do 2. jula;
-Festival “Dječija zemlja” – od 30. juna do 2. jula;
-Banjalučka gitarijada – 3. jula;
-Ljeto na Vrbasu – od 10 do 24. jula;
-Demofest – od 20. do 22. jula;
-Fresh Wave – od 10. do 12. avgusta;
-Treći međunarodni moto skup – od 11. do 13. avgusta;
-52. Kočićev zbor – od 21. do 28. avgusta.