NJUJORK, U radu sa ljudima mnogi zaposleni brzo otkriju kako je suživot sa kolegama jedan od izazovnijih dijelova poslovne svakodnevice.
Istovremeno, vaš pozitivan ili negativan stav utiče na ponašanje ostalih.
Razlike u temperamentu, ciljevima, brzini i sposobnosti obavljanja posla među kolegama mogu stvoriti razlike koje su idealna podloga za konfliktne situacije, a konflikti utiču na uspjeh kompanije.
Srećom, kreiranje dobre karme na radnom mjestu ne zahtjeva previše truda. Sve što vam treba su zdrav razum, pristojnost i kompromis.
Manje pričajte, više slušajte
Brojni konflikti obično nastaju iz bezazlene razmjene riječi. U jednom trenutku jedna osoba kaže previše, druga premalo ili se neko nezgrapno izrazi i problemi počinju.
Tokom rasprave s kolegama pokušajte da se vodite zlatnim pravilom: jednu trećinu vremena pričajte vi, ali ostale dvije trećine vremena pustite sagovornika da priča. Uostalom, tako je i naše tijelo kreirano: imamo dva uha, ali samo jedna usta.
Odvojite razgovor od radnog stola
Ako kolega želi da čavrlja s vama češće nego što želite i to počinje da se odražava na kvalitet vašeg posla, ljubazno ga podsjetite da morate da završite svoj posao do određenog roka, ali da ćete rado popričati s njim tokom pauze.
Izbjegavajte kontroverzne teme
Svi znaju da nezavisno o tome ko ste ili gdje radite, određene teme naprosto nisu dobrodošle. To su obično politika, religija, lična uvjerenja i sl. Ukoliko ne vidite ništa loše u učestvovanju u ovakvim temama, ipak se na vrijeme mudro povucite kada osjetite da razgovor polako ide u pravcu konflikta. U takvim situacijama obično dobro dođe malo zdravog humora.
Poštujte različitosti
Religija, porijeklo, izgled, godište ili status vaših kolega nisu razlog za isticanje stereotipa ili predrasude. Dva puta razmislite prije nego što izgovorite neukusnu šalu ili komentar o nečijem izgledu. Iako vam niko neće priznati da ste ga uvrijedili, budite sigurni da ste učinili upravo to.
Čuvajte svoj ugled
Iako je važno imati dobar odnos s kolegama, istovremeno morate paziti na čuvanje svog ugleda i kredibiliteta. To najbolje možete postići ako svoj posao radite najbolje što možete, prenose agencije.