PEKING – Apple je uklonio WhatApp i Threads iz svoje trgovine aplikacija u Kini, nakon naredbe državnog nadzornika interneta koji je kao razlog odluke naveo zabrinutost za nacionalnu sigurnost.
“Obavezni smo da poštujemo zakone u zemljama u kojima poslujemo, čak i kada se ne slažemo”, rekao je portparol Applea za CNN u petak.
“Uprava za kibernetski prostor Kine naredila je uklanjanje ovih aplikacija iz kineskog izloga na osnovu zabrinutosti za nacionalnu sigurnost. Ove aplikacije ostaju dostupne za preuzimanje na svim ostalim App gdje se pojavljuju.”
Aplikacije, obje u vlasništvu Meta ( META ), već su bile blokirane u Kini i nisu u širokoj upotrebi.
Međutim, njihovo uklanjanje od strane Apple-a ( AAPL ) predstavlja “dalju distancu između već odvojenih tehnoloških univerzuma” u zemlji i šire, rekao je Duncan Clark, predsjedavajući investicijskog savjetnika BDA China sa sjedištem u Pekingu.
“To će uzrokovati neugodnosti potrošačima i preduzećima (u Kini) koji imaju posla sa porodicom, prijateljima ili kupcima u inostranstvu. Čak i ako koriste VPN-ove za pristup svojim postojećim WhatsApp aplikacijama, one će s vremenom postati zastarjele i zahtijevati ažuriranje”, rekao je.
VPN-ovi se odnose na virtualne privatne mreže koje mogu šifrirati internetski promet i prikriti identitet korisnika na mreži. Obično se koriste u Kini za pristup sadržaju koji je blokiran unutar zemlje.
Druge popularne zapadne aplikacije za društvene mreže, uključujući X (bivši Twitter), Facebook, Instagram i Messenger, i dalje su dostupne u Appleovoj prodavnici aplikacija u Kini, prema provjeri CNN-a.
Najava tehnološkog giganta dolazi u pozadini pada prodaje iPhonea u drugoj po veličini svjetskoj ekonomiji. Njegova prodaja pametnih telefona pala je za nevjerovatnih 10% u prvom kvartalu ove godine, prema kompaniji za istraživanje tržišta IDC.
Kompanija je izgubila zamah u Kini jer su nacionalizam, gruba ekonomija i povećana konkurencija naškodili Appleu u posljednjih nekoliko mjeseci.
Prema IDC-u, oživljavanje Huaweija i drugih kineskih brendova, uključujući Xiaomi i OPPO/OnePlus, vjerovatno će se nastaviti. Kineski potrošači koji bi nekada razmišljali o Appleu sada se okreću nacionalnim brendovima zemlje.
Osim što je ključni proizvodni centar, Kina ostaje važno tržište za Apple jer je najveće tržište iza Sjedinjenih Država. Kompanija nastavlja da nudi popuste u zemlji kako bi povećala prodaju.
Njegov izvršni direktor Tim Cook posjetio je Šangaj upravo prošlog mjeseca kako bi otvorio drugu najveću Apple prodavnicu na svijetu. Forbes BiH