HAMBURG, Planovi za oživljavanje čuvenog automobila “trabant”, koji je bio “zaštitni znak” komunističke Demokratske Republike Nemačke, uveliko su odmakli i već je izrađen prototip novog “trabija”, objavio je nemački magazin “Auto-moto-sport.”
Firma “Herpa”, koja se bavi izradom maketa vozila, predstavila je na nedavnom Sajmu automobila u Frankfurtu koncept starog-novog automobila, a nemačka kompanija za izradu delova za automobile “Indikar” se prihvatila tehničke razrade prototipa “novog trabanta”.
“Indikar” namerava da koncept novog automobila prvi puit pokaže na Sajmu autmobila u Frankfurtu, septembra 2009. godine, piše list.
Direktor “Indikara” Ronald Geršovski izjavio je da je glavni problem s starim “trabantom” njegova zastarela tehnologija. Ideja je da novi “trabi” zadrži kultni status iz prošlog doba, ali uz moderan dizajn i bezbednosne standarde.
Poslednji originalni “trabant”, izrađen od ojačanih plastičnih delova u fabrici u Cvikauu, izašao je s proizvodne trake 1991. godine, dve godine posle pada Berlinskog zida. I danas, više od 50.000 takvih vozila kreće se nemačkim putevima, a ona dobro održavana prava su poslastica za kolekcionare klasičnih automobila.
“Trabant” je lane proslavio 50. godišnjicu postojanja, podseća nemacka agencija DPA.
Glavni aduti prodaje “trabanta” bili su prostor za četri osobe i prtljag, kompaktnost, laganost i izdržljivost, a naslabija tačka bila je ispuštanje prevelikih količina zagušljivog gasa iz dvotaktnog motora.
Stručnjaci auto-indistrije su podeljeni oko mogućeg oživljavanja još jednog retro-automobila.
Ljubiteljima “trabanta” se preporučuje da se ne raduju prerano, pošto će, kako se ocenjuje, proći još najmanje nekoliko godina dok takav auto ne ugleda svetlost dana.
Za razliku od obnovljenih starih modela “mini”, “VW buba” i “fijat 500”, originalni “trabant” je ostao upamćen po mogo manje ružičastoj prošlosti. Iako je, za više od četiri decenije proizvodnje, postao vlasništvo mnogih porodica u bivšoj Istočnoj Nemačkoj, “trabant” je bio predmet posmeha u zapanoj Evropi, kako zbog “plastične karoserije”, tako i zbog zagađenja okoline.