PARIZ, Francuska reklamna grupa Piblisi (Publicis) saopštila je da namjerava da otkupi američku onlajn reklamnu agenciju Sapient.
Planirna transakcija vrijedna je 3,7 milijardi dolara, prenio je Rojters.
To preuzimanje biće finansirano gotovinom i novim zaduživanjem, koje neće uticati na kreditni rejting francuske kompanije.
“Zahvaljući ovoj transakciji, Piblisi će imati bolji pristup novim tržištima kao i nove izvore prihode”, navodi se u saopštenju kompanije.
“Istovremeno, kompanija Piblisi će pokušati da osnaži svoje liderstvo u digitalnim izdanjima”, naglasio je predsjednik grupacije Piblisi Moris Levi.
Treća po veličini marketinška agencija u svijetu Piblisi kupuje specijalizovanu agenciju za digitalno oglašavanje Sapient jer želi da ubrza rast poslovanja pošto je njen rast u posljednjem tromjesečiju zaostao za konkurentima, kao što su WPP i Interpablik (Interpublic).
Razlog zaostajanja za rivalima Levi vidi u neuspješnom spajanju jednakih, odnosno propalom povezivanju između Piblisija i američke Omnike, druge po veličini svjetske marketinške agencije.
Pregovori o ujedinjenu počeli su u avgustu prošle godine, a u maju ove godine ove ideja su odbačene zbog razlika u kulturi i neuspjelih pregovora o kontroli.
Levi vjeruju da će preuzimanje Sapienta, koji oko 63 odsto svojih prihoda ostvaruje na marketinškom tržištu u Sjevernoj Americi i zapošljava 13.000 ljudi, povratiti zdravo i sigurno poslovanje francuskoj grupaciji.
“Piblisi i Sapient će biti tehnološki lideri koji će svojim korisnicima pomoći u sigurnom prodoru u digitali svijet”, izjavio je izvršni direktor Piblisija.
Prošle godine francuska kompanija je 38,4 odsto svojih prihoda ostvarila je putem digitalnih medija, a cilj joj je da taj udio poveća na 50 odsto do 2018. godine. Tanjug