BEOGRAD, Turističke agencije sve aranžmane za ljetnju sezonu su prodale, a sada se bave logistikom odnosno slanjem i povratkom putnika u zemlju, kazao je danas državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Goran Petković.
Petković je u izjavi novinarima dodao da su najprije prodati jeftiniji i kraći aranžmani, i aranžmani za jun i septembar.
”Malo teže su se prodavali skuplji i aranžmani u jeku sezone, ali su agencije prestrukturirale ponudu, tako da na osnovu informacija od svih agenata sa kojima sam u kontaktu, oni su prodajni posao završili i sada se bave logistikom – slanjem i povraćajem putnika u zemlju”, naveo je Petković.
On je objasnio da je ekonomska kriza razlog zašto se više kupuju sedmodnevni nego desetodnevni aranžmani, zašto bolje idu hoteli sa dvije i tri zvjezdice nego oni skuplji, ali su i pored toga sva sjedišta u avionima koji voze putnike čarterima popunjeni.
Kada je riječ o domaćem turizmu, Petković je izrazio očekivanje da će sezona biti dobra, ako je suditi po prvom kvartalu.
”Pokazatelji za prva tri mjeseca su bili ohrabrujući posebno kada se radi o stranim posjetiocima, a ono što zapažamo je promjena strukture gostiju posebno u korist stranih posjetilaca”, naveo je Petković.
Prema njegovim riječima, dominiraju posjetioci iz Njemačke i Italije, a sve je veći broj ljudi koji kombinuju poslovne posjete sa zadovoljstvom i obilaskom turističkih destinacija.
Petković je naveo i da domaći posjetioci zadržavaju nivo iz prošle godine, ali da su očekivanja, imajući u vidu restrukturiranje domaćeg budžeta i smanjenje putovanja u inostranstvo, veća nego prošle ljetnje sezone.
”Mnoge destinacije su značajno unaprijedile ponudu kao što su Banja Vrujci, Kopaonik, Mokra Gora, ali i Zlatibor, a tu je i potpuno nova destinacija na Staroj planini. Treba pomenuti i dva nova akva parka u Aranđelovcu i Bačkom Petrovcu, ali i destinacije duž Dunava koje su unaprijedile svoju ponudu od Belocrkvanskih jezera do tradicionalno dobre ponude u Apatinu”, naglasio je Petković.
On je podsjetio i da je beogradsko kupalište ”Ada Ciganlija” nedavno dobilo prvu plavu zastavicu koja svjedoči o kvalitetu plaže savskog jezera. Kada je riječ o banjskom turizmu, Petković je naveo da banje koje su se bavile razvojem u medicinskom smislu, kao što je Atomska banja Gornja Trepča ili Merkur u Vrnjačkoj banji bilježe dobre rezultate.
Isto važi i za Prolom banju koja je i u medicinskom, a još više u preventivnom smislu unaprijedila kapacitete, kao i Banja Koviljača, dok Banja Vrujci raspolaže sa tri bazenska kompleksa za dnevne posjetioce. Tanjug