PARIZ, Tržišta novih zemalja u razvoju učestvovaće sa 20 odsto u ukupnoj prodaji automobila do 2020. godine i biće glavni generator rasta autoindustrije, objavljeno je u studiji istraživačke kuće Boston konsalting grup (BCG).
Kako prenosi AFP, zemlje BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija, Kina) dale su snažan doprinos povećanju prodaje vozila u posljednjoj deceniji i sigurno će nastaviti da budu značajni izvor rasta tržišta automobila i u budućnosti, navodi se u studiji.
Međutim, pored zemalja BRIK-a, pojavljuju se zemlje čiji se rast posljednjih godina ubrzava i koje će, takođe, biti vrlo značajne za svjetsku automobilsku industriju, tako da autori studije razlikuju četiri velike zone: asocijaciju zemalja Jugoistočne Azije (ASEAN), koja obuhvata Indoneziju, Maleziju, Tajland, zatim Bliski Istok sa Iranom, Saudijskom Arabijom i Turskom, zemlje Anda, gdje spadaju Argentina, Čile i Kolumbija i sjevernoafričke države, kao što je Maroko, ili Egipat.
Stopa godišnjeg privrednog rasta u ovim zemljama biće oko šest odsto do 2020, što je četiri puta više od očekivanog rasta u SAD, Kanadi, Evropi, Japanu, Australiji i Novom Zelandu, ocjenjuju stručnjaci.
Veličina ova 123 tržišta je vrlo različita. Među njima, 15 glavnih moglo bi da generiše godišnju prodaju više od po 400 hiljada novih automobila do 2020, dok bi prodaja na manjim tržištima bila između 10.000 i 400 hiljada vozila.
U zemljama ASEAN-a najveće tržište biće Indonezija, gdje bi do 2020. prodaja vozila mogla da dostigne 1,7 miliona jedinica.
Što se tiče Bliskog Istoka, Iran je tradicionalno najveće tržište, gdje se očekuje prodaja oko 1,5 miliona novih automobila za narednih sedam godina.
A što se proizvodnje vozila tiče, Tajland, Iran, Indonezija i Turska su na čelu ovih zemalja i njihova ukupna proizvodnja do 2020. trebalo bi da dostigne od 5,5 do osam miliona vozila. Tanjug