LONDON, Vodeći britanski marketinški stručnjak Andy Green u svojoj knjizi Kreativnost u odnosima sa javnošću opisao je proces stvaranja kreativne preduzetničke ideje.
S obzirom da tržište danas od mladih preduzetnika sve više i više očekuje kreativnost i inovativnost ovaj proces bi vam uveliko mogao pomoći da da dođete do konačnog rješenja. Pogledajte zašto.
1. Informacija
Ovo je faza u kojoj svoju buduću ideju stavljate u neki kontekst. Ispisivanje svih informacija vezanih za projekat u kome je potrebna vaša ideja će vam pomoći da svoju ideju vizualizujete i stavite u neke prijeko potrebne okvire.
Što bolju analizu napravite na samom početku to ćete bolje sve spojiti u jednu cjelinu u kasnijim fazama. Takođe, ako pametno složite djelove problema lakše ćete doći do dijelova koji se mogu kombinovati i dovesti vas do rješenja. Postavite sebi osnovnih 5 pitanja Ko?, Šta? Kada? Gdje? Kako i zašto?
2. Inkubacija
Nakon prikupljanja informacija idite da spavate jer vaš mozak radi i dok spavate. Možete da odete u prirodu i bavite se raznim aktivnostima, ili čak i na godišnji odmor.
3. Iluminacija
Nakon faze inkubacije dolazi iluminacija. Svi smo doživjeli bljesak inspiracije. Većina ljudi smatra da se ona pojavljuje niotkuda. Te su ideje zapravo brza akcija procesa koji je prethodio periodu informacije i inkubacije.
Najpoznatiji primjer iluminacije koji je postao simbol za naučna otkrića je arhimedov uzvik Eureka. Kad vam se to dogodi bitno je da svaku ideju dobro dokumentujete.
4. Integracija
Ovo je najkreativnija faza cijelog procesa. U ovoj fazi imate ideju iz faze iluminacije ispred sebe. Sada slijedi nadograđivanje. Stavite ideju na papir i razmišljajte, crtajte, kreirajte, nadograđujte, sve to zapisujte.
5. Ilustracija
Vaša ideja može biti savršena, genijalna i revolucionarna ali ona ne postoji ako vi kao njen kretor ne znate da je na dobar način predstavite ili prodate. Ilustracija je faza prezentovanja i bez ove faze velika je mogućnost da vaša ideja postane jedna od milion onih neiskorišćenih, prenose agencije.