Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Majkić: Ako ne dođe do povećanja cijena, Banjaluka će ostati bez vode

    16. Decembra 2025. — 13:03

    Vidović: Dobri uslovi za veliki investicioni zahvat

    16. Decembra 2025. — 12:12

    Propao pokušaj grada Banjaluka da ozakoni spornu nabavku softvera

    16. Decembra 2025. — 10:49

    U budžetu za 2026. nema novca za potpuno preuzimanje „Comsara“

    16. Decembra 2025. — 09:56
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02

    Evropska autoindustrija se nada ukidanju zabrane dizelaša i benzinaca

    10. Decembra 2025. — 13:35

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Trebinje: Usvojena odluka o zaduženju od osam miliona KM

    15. Decembra 2025. — 13:40

    U oktobru depoziti 36,58 milijardi KM

    14. Decembra 2025. — 11:57

    Planirano povećanje plata budžetskim korisnicima

    14. Decembra 2025. — 11:10

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli, ali bez najvažnije linije – iako je za nju dobio novac

    11. Decembra 2025. — 07:39

    Banjaluku za 10 mjeseci posjetilo skoro 110.000 turista

    9. Decembra 2025. — 12:08

    Neizvjesna budućnost NIS-a

    15. Decembra 2025. — 10:15

    Gorivo pojeftinjuje, a cijene proizvoda samo rastu

    15. Decembra 2025. — 08:01

    U iščekivanju 15. januara, rješenje za NIS bez kazni SAD – ni na vidiku

    14. Decembra 2025. — 13:30

    Izvoz nafte iz Venecuele naglo opao nakon američke zaplijene tankera

    13. Decembra 2025. — 17:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Počinje proizvodnja prvog pravog letećeg automobila

    13. Decembra 2025. — 13:10

    Ko se nalazi na vrhu globalne piramide bogatstva od 470 biliona dolara?

    12. Decembra 2025. — 09:11

    Ovo su prosječne godišnje plate u evropskim zemljama

    16. Decembra 2025. — 11:24

    SAD odbile ponudu banke „Ikstelus“ za kupovinu „Lukoilove“ imovine

    16. Decembra 2025. — 08:16

    Profit avio-kompanija rekordan

    14. Decembra 2025. — 15:16

    Koreja ulaže preko 5 milijardi evra u novi AI mega-projekat

    14. Decembra 2025. — 12:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Pedeseti rođendan Volvo sigurnosnog pojasa sa tri tačke učvršćivanja

Pedeseti rođendan Volvo sigurnosnog pojasa sa tri tačke učvršćivanja

adminadmin17. Augusta 2009. — 10:221 komentar5 minuta čitanja

volvoKRISTIANSTAD, U četvrtak, 13. avgusta 1959., prvi automobil na svijetu sa serijski ugrađenim sigurnosnim pojasom sa tri tačke učvršćivanja, Volvo PV544, isporučen je u Volvo salon u švedskom gradu Kristianstad. U sljedećih 50 godina sigurnosni pojas spasio je više od milion života.
Izvuci, ukopčaj, namjesti. Jednostavni pokreti ruke koji stavljaju sigurnosni pojas na svoje mjesto, a u isto vrijeme smanjuju rizik od teških ozljeda i smrti u slučaju sudara za 50%.
Do današnjeg dana, sigurnosni pojas ostaje najvažnija sigurnosna oprema automobila. On je najšire upotrebljavani te najvažniji sigurnosni izum u 120 godina dugoj automobilskoj povjesti.
To je pojas koji veže čovjeka i automobil. To je pojas koji zadržava sve suvozače u sudaru. U isto vrijeme, suvozači su vezani za mjesto u automobilu izbjegavajuči rizik da budu „razbacani“ po unutrašnjosti vozila kao i to da budu izbačeni iz njega.
Nils Bohlin razumije sile na poslu
Postoji izreka da ako je nešto jednostavno onda je sigurno i najbolje. Međutim, to se odnosi samo na kraj 50-tih kada je sigurnosni pojas evoluirao u sadašnji izgled, zahvaljujući Volvovom inženjeru Nilsu Bohlinu.
Postojali su različiti tipovi sigurnosnih pojaseva prije toga. Početkom 1930-tih američki doktori su počeli zahtjevati da se u automobile ugrade sigurnosni pojasevi.
Sigurnosni pojas sa dvije tačke učvršćivanja preko krila bilo je najčešće rješenje, ali istovremeno postojale su i varijante pojasa sa tri tačke učvršćivanja. Problem je bio što oni nisu bili u stanju dovoljno zaštititi svoje korisnike i to posebno pri većim brzinama.
Bivši avio inženjer Nils Bohlin, prije nego je prešao u Volvo, radio je na razvoju sjedala za izbacivanje u avionima, te je razumio sile koje se generiraju za vrijeme sudara.
Isti pricipi traju i danas
Pojas mora upiti sile na pravim mjestima, preko karlice i grudnog koša gdje je tijelo najjače. U isto vrijeme, mora biti jednostavno za korištenje i prilagođavanje.
Najvažniji djelovi Nils Bohlinovog dizajna su to što se sistem sastoji od dijela koji prolazi preko krila te dijagonalno preko grudnog koša. Tačke na kojima je vezan nalaze se nisko pored sjedala, čime geometrija pojasa oblikuje slovo V usmjereno prema podu. Tako pojas ostaje u zadanoj poziciji i ne miče se ni pod utjecajem velike težine.
Isti principi vrijede i danas, svaki put kada koristite pojas.
Na skandinavskom tržištu, Volvo PV544 i Volvo Amazon (120) su bili prvi automobili s ugrađenom svjetskom sigurnosnom inovacijom. Volvo je bio prvi proizvođač automobila koji je serijski počeo ugrađivati sigurnosne pojaseve sa tri tačke učvršćivanja. Izum je bio patentiran kao otvoreni patent, tako da je svako ko je želio ugrađivati ovakve pojaseve to mogao učiti potpuno besplatno.
Napravljen je veliki korak u povećanju sigurnosti, ali takav sigurnosni pojas nije doživio instant slavu. Trebalo je proći još par godina prije nego što su kupci, a zatim i proizvođači shvatili da je sigurnosni pojas uspješan čuvar života.
Volvovo istraživanje je uvjerilo svijet
Najprije u Americi a zatim i ostalim državama, Volvo je  pokrenuo prodaju automobila sa sigurnosnim pojasevima sa tri tačke učvršćivanja još 1963. Nakon pokretanja prodaje, Volvo je izvršio i niz testova s proklizavanjem i sudarima automobila opremljenim različitim tipovima sigurnosnih pojaseva. Rezultati su bili kristalno jasni: Volvo pojas je pružio daleko najbolju zaštitu za sve putnike u vozilima.
Nakon par godina, tačnije 1967., Volvo je prezentirao svoj pionirski izvještaj „28.000 nesreća“ na konferenciji o sigurnosti u prometu u SAD-u. Izvještaj se temeljio na podacima dobivenim o automobilskim nesrećama u kojima su sudjelovali Volvo automobili u Švedskoj u trajanju od godine dana.
Ponovo se rezultati bili nedvosmisleni  – i svijet je napokon počeo obraćati pažnju. Izvještaj je pokazao da sigurnosni pojas spašava živote i umanjuje ozljede za 50 do 60%.
Više od milion spašenih života
Danas se pojas sa tri tačke učvršćivanja nalazi u automobilima po cijelom svijetu. Volvo je predstavio ovu posebnost kao standard na prednjim i zadnjim sjedištima još 1967.
Moderni sigurnosni pojas je kamen temeljac unutarnje sigurnosti automobila, radeći zajedno sa zračnim jastucima te zatezačima pojaseva sa ograničenjem sile.
Pojas se sam postavlja u ispravan položaj u slučaju sudara – zatezač pojasa se steže preko grudi. To se dešava u pravom trenutku kako bi se tijelo zaustavilo u neželjenom pokretu što je moguće nježnije.
Teško je procijeniti koliko je tačno života spasio sigurnosni pojas – ne postoje globalno usklađeni podaci o saobraćajnim nesrećama. Međutim, procjenjeno je da više od milion ljudi duguje svoj život sigurnosnim pojasevima, a višestruko veći broj ljudi izbjeglo je teške ozljede.
Značajni potencijal još postoji
Upotreba sigurnosnih pojaseva je još uvijek najvažniji faktor povećanja sigurnosti u saobraćaju među vozačima i suvozačima. U globalnoj perspektivi, značajni potencijal još postoji. Upotreba sigurnosnih pojaseva veoma se razlikuje između različitih djelova svijeta i različitih država.
Sigurnosni pojas sa tri tačke učvršćivanja spašava živote već 50 godina – i nastaviće činiti isto u predvidivoj budućnosti. Svaki postotak povećane upotrebe radi razliku.
U Americi je procjenjeno da bi svaki postotak povećane upotrebe spasio 270 života godišnje! Studije u Evropi pokazuju da bi se svake godine moglo spasiti još 7000 života kada bi postotak upotrabe pojaseva u svim zemljama EU-a bio na istom nivo kao u slučaju Švedske.
A potencijal je još veći u dijelovima Afrike, Azije i Južne Amerike gdje se broj vozila naglo povećava iz godine u godinu.

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKina velesila u proizvodnji violina
Sljedeći članak Panasonic osvojio četiri EISA nagrade

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Majkić: Ako ne dođe do povećanja cijena, Banjaluka će ostati bez vode

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Fen za kosu povučen sa tržišta BiH

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. vatrogasac 17. Augusta 2009. 16:59

    Hvala Nilsu Bohlinu…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Majkić: Ako ne dođe do povećanja cijena, Banjaluka će ostati bez vode

16. Decembra 2025. — 13:0302 minute čitanja

Nažalost, moraćemo krenuti sa restrikcijom vode od Laktaša, Čelinca i ostalih opština, kaže Majkić

Vidović: Dobri uslovi za veliki investicioni zahvat

16. Decembra 2025. — 12:12

Propao pokušaj grada Banjaluka da ozakoni spornu nabavku softvera

16. Decembra 2025. — 10:49

U budžetu za 2026. nema novca za potpuno preuzimanje „Comsara“

16. Decembra 2025. — 09:56

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.