BANJALUKA – Pogođen pandemijom virusa korona i smanjenjem broja turista, Zdravstveno – turistički centar „Banja Vrućica“ ostvario je u prošloj godini gubitak od 1,5 miliona KM, što je drastičan pad u odnosu na godinu ranije kada je ostvario dobit od 2,3 miliona KM.
U finansijskom izvještaju „Banje Vrućice“ za prošlu godinu navodi se da je gubitak za 14 odsto veći od planiranog.
Ukupni prihodi preduzeća lani su smanjeni za čak 44 odsto u odnosu na 2019. godinu i iznosili su 11,6 miliona KM, dok su rashodi pali za 28 odsto i oni su iznosili 13 miliona KM.
„Banja Vrućica“ je ostvarila ukupno 136.489 noćenja u 2020. godini.
„I u toku 2020. godine, u ZTC “Banja Vrućica“ nastavljen je započeti i pokrenut novi ciklus investicionih aktivnosti društva u cilju očuvanja i stvaranja preduslova za profitabilno poslovanje po normalizaciji situacije sa Covid 19 pandemijom“, navodi se u izvještaju ovog preduzeća.
Obaveze preduzeća povećane su sa 1,9 miliona KM na 9,5 miliona maraka. Od toga se 6,1 milion KM odnosi na dugoročne, a 3,4 miliona na kratkoročne obaveze.
ZTC „Banja Vrućica“ na kraju prošle godine je zapošljavao 364 radnika.
Radošević: Svjesno smo išli u minus da očuvamo radna mjesta
Izvršni direktor marketinga u „Banji Vrućici“ Aleksandar Radošević kaže za CAPITAL da su usljed pandemije virusa korona dolasci stranih turista u „Banju Vrućicu“ lani drastično pali, a samim tim i njihovi prihodi, što je najviše uticalo na ovakav rezultat.
„Bili smo svjesni da ćemo imati takav rezultat jer pad prihoda nije proporcionalno pratio pad rashoda, a najveći razlog za to su troškovi plata. To smo radili kako bi sačuvali radnu snagu koliko god je to bilo moguće. Htjeli smo da budemo socijalno odgovorni i iako obim posla nije zahtijevao toliku radnu snagu, mi nismo nijednog radnika otpustili“, kazao je on.
Dodao je da su, s druge strane, očekivali veću pomoć države, ali da je ona značajnijem obimu izostala.
„Bila je pomoć za april i nešto malo za maj, kasnije je izostala i to je sve u konačnici uticalo na rezultat“, naglasio je Radošević.
Pored toga, saznajemo da je Ministarstvo trgovine i turizma RS odbacilo zahtjev ovog preduzeća za dodjelu sredstava radi saniranja gubitka zbog posljedica pandemije i to uz obrazloženje da se pretežna djelatnost ovog preduzeća ne vodi pod šifrom pod kojom se vode firme kojima ovo ministarstvo dodjeljuje pomoć.
Obrazloženje Ministarstva nije logično s obzirom na to da „Banja Vrućica“, kao i mnoge firme, ne ostvaruje najveći prihod pod šifrom pretežne djelatnosti. „Banja Vrućica“ najviše prihoda dobija od turista iz Hrvatske i Slovenije.
„Banja Vrućica“ obuhvata kompleks od četiri hotela: „Kardial“, „Posavina“, „Srbija“ i „Hercegovina“ koji raspolažu sa oko 1000 ležajeva.
Tokom 2018. godine „Banja Vrućica“ je kupila i Etno selo „Usora“, dok je tokom prošle godine završena i kupovina i preuzimanje hotela „Bistrica“ na Jahorini, o čemu je CAPITAL pisao u tekstu “Banja Vrućica” kupuje hotel “Bistrica” na Jahorini.
Najveći akcionar „Banje Vrućice“ je kompanija „Sloboprom“ iz Lončara, u vlasništvu Slobodana Ćurčića. Akcije u ovom preduzeću kupila je i njegova druga firma „Pobjeda“, o čemu je CAPITAL ranije pisao.
CAPITAL: M. Čigoja Ljubojević