TOKIO, Japanski elektronski gigant “Panasonik” saopštio je danas da je od aprila do decembra prošle godine izgubio 6,77 milijardi dolara i da je na putu da do kraja fiskalne godine bude u minusu od 8,3 milijardi dolara.
Objavljeni gubitak je skoro dvostruko veći nego u istom periodu prošle godine. Prodaja “Panasonikovih” proizvoda opala je za 8,8 odsto, najviše zbog loših rezultata prodaje televizora sa ravnim ekranima.
Kompanija navodi da je u istom periodu ostvarila operativni profit od 1,31 milijardi dolara i da je to rezultat smanjenja “fiksnih i materijalnih troškova”, prenio je AFP.
“Panasonik”, poput ostalih japanskih konkurenata “Sonija” i “Šarpa”, bilježi pad prodaje usljed slabljenja svjetske privrede, zbog čega vrši restrukturisanje kompanije, što za sada dodatno povećava gubitke.
“Šarp” je danas objavio da je njegov neto gubitak u periodu od aprila do decembra prošle godine bio 4,6 milijardi dolara.
Agencija za kreditne rejtinge “Fič” u novembru je prvi put umanjila status “Panasonika” i “Sonija” na najniži nivo – “smeće”.
Japanski elektronski sektor trpi posljedice jakog kursa jena, pada potražnje na ključnim izvoznim tržištima, veoma jake konkurencije i strateških grešaka iz prošlosti, zbog čega je njihovo finansijsko stanje katastrofalno.