ATLANTA, Usporeni rast globalne ekonomije i udaljavanje potrošača od zaslađenih sokova “nagrizli” su prodaju američkog proizvođača bezalkoholnih pića Koka-kole šesti kvartal zaredom, umanjivši kvartalnu dobit kompanije za 28 odsto.
Prihodi Koka-kole širom svijeta su u kvartalu zaključno sa 30. septembrom pali za sedam odsto na godišnjem nivou, na 10,6 milijardi dolara, pri čemu je najveći pad prihoda registrovan u regionima Latinske Amerike, ali i Evrope, Afrike i Bliskog istoka, prenosi agencija Frans pres.
Rast prihoda u Sjevernoj Americi je bio snažan, ali je Azija, kao još jedno ključno tržište kompanije, evidentirala samo blagi rast prihoda, navodi se u saopštenju kompanije.
U tom kvartalu, neto dobit kompanije je iznosila 1,05 milijardi dolara, što je veliki pad u odnosu na 1,45 milijardi dolara iz istog perioda prošle godine.
“Nastavljamo da bilježimo solidne rezultate na našim razvijenim tržištima”, izjavio je predsjednik i generalni direktor Koka-kole, Muhtar Kent. Tanjug