TOKIO – Pandemija je zadala udarac japanskom tržištu tune, najvećem na svijetu, primoravajući trgovce na tokijskoj ribljoj veletržnici da se dovijaju kako bi preživjeli.
Firme iz ove djelatosti nadale su se povećanju aktivnosti nakon ukidanja vanrednog stanja u Japanu krajem maja, ali do toga nije došlo jer se odlažu veliki događaji, poput sastanaka akcionara i svadbenih slavlja, a pored toga mnogi Japanci se i dalje uzdržavaju od odlazaka u restorane, piše Rojters.
Potražnja za svježom ribom, posebno za takozvanom plavom tunom, “kraljicom sušija”, pala je pošto su zbog pandemije otkazane unapred dogovorene narudžbine.
Cijene tune su u julu potonule za 8,4 posto u odnosu na godinu ranije, daleko više u odnosu na pad cijena ostalih vrsta svježe ribe od 1,5 odsto na godišnjem nivou, prema podacima japanske vlade.
U prvih šest mjeseci 2020.godine, pao je i japanski uvoz tune za 18 procenata u poređenju sa prvim lanjskim polugodištrem, pokazuju podaci Ministarstva finansija.
Prema statističkim pokazateljima, uvoz visoko cijenjene tune u ovoj zemlji je prošle godine zabilježio rast od 10 procenata, pri čemu je uvoz plave tune skočio za 13 posto, jer su se kompanije pripremala za velike događaje poput Olimpijskih igara 2020. godine, koje su kasnije odložene, saopštila je Organizacija za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO).
Prema procjeni FAO, ukupan svjetski uvoz tune u 2018. godini iznosio je oko 15,7 milijardi dolara, pri čemu je Japan bio najveći uvoznik te godine.
Budući da su ljudi i dalje oprezni kada je riječ o odlasku u suši restorane, perspektive za japansko tržiste tune se vjerovatno neće uskoro promjeniti, zaključuje Rojters. Tanjug