BERN, Švajcarska hemijska kompanija Forbo, specijalizovana za podne obloge i građevinske lijepkove, u periodu januar-juni suočila se s padom neto profita od 14,6 odsto u odnosu na uporedivi period, na 45,8 miliona franaka, pod efektom jake domaće valute.
Prihodi od prodaje ovog proizvođača podnih obloga na bazi linoleuma i vinila, po ekološkim principima, pali su u prvom polugodištu 8,0 odsto, na 554,8 miliona franaka, dok je operativni profit (EBIT) iznosio 57,9 miliona franaka, uz pad od 11,3 odsto, prenosi švajcarski list 24 sata.
Uzletanje vrijednosti domaće valute ovu kompaniju koštalo je oko 50 miliona franaka, za koliko su prihodi bili manji u posmatranom periodu.
Kada se isključi valutni efekat, vrijednost prodaje u istom periodu pokazuje rast od 0,7 odsto na godišnjem nivou, a vrijednost EBIT-a rast od 3,7 odsto, precizira Forbo u saopštenju.
Analitičari su za prvo polugodište prosječno očekivali prihode od 579,1 milion franaka i EBIT od 65,1 milion, dok je neto profit, po konsenzusu stručnjaka vrijedio 52,3 miliona franaka.
Posmatrano po regionima, Forgo je u Evropi, uprkos mješovitoj konjunkturi, ostvario rast prihoda u odnosu na prvu polovinu 2014. godine.
U SAD-u tražnja je ostala na visokom nivou, dok je u regionu Azija-Pacifik nastavljen rast, bez obzira na znake slabljenja kineskog tržišta.
Za cijelu 2015. Forbo nije precizirao prognozu, navodeći samo da očekuje stabilne prihode, kada se isključi valutni efekat, kao i nešto veći profit u odnosu na 2014. Tanjug