NJUJORK, Lanac restorana brze hrane “Mekdonalds” zabilježio je pad profita u trećem kvartalu ove godine, nakon jačanja dolara i povećanja konkurencije.
Neto prihod pao je na 1,46 milijardi dolara u tom kvartalu, što je pad u odnosu na 1,51 milijardu godinu ranije.
Ukupna prodaja ostala je skoro ista – na 7,15 milijardi dolara, u odnosu na 7,17 prošle godine, navodi Bi-Bi-Si.
Izvršni direktor “Mekdonaldsa” Don Tompson rekao je da je prodaja u oktobru bila manja nego u istom periodu prošle godine.
Prodaja u svim objektima “Mekdonaldsa” porasla je za 1,9 odsto, što je manje od predviđenih dva odsto. U SAD prodaja je porasla za 1,2 odsto, ali su operativni prihodi pali za jedan odsto.
U Evropi, prodaja je porasla za 1,8 odsto, ali su operativni prihodi pali za sedam odsto, što je povezano sa vrijednošću dolara – jači dolar znači manju vrijednost prekomorske prodaje.
Prodaja širom Bliskog istoka, Afrike i azijsko-pacifičkog regiona porasla je za 1,4 odsto.
Tompson je rekao da će kompanija nastaviti da posluje po ustaljenom modelu i da ima dugoročne značajne mogućnosti za svoj brend.