NJUJORK, Smanjena potražnja za velikim putničkim automobilima u SAD rezultirala je padom majske prodaje za 10,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, pri čemu su proizvođači iz Azije po prvi put prestigli američke, dok je klasičan putnički automobil postao popularniji od sportsko-terenskih vozila.
Prema podacima agencije “Autodata”, prodaja automobila “Dženeral Motorsa” je u maju opala za 27 odsto, uz smanjenje udjela na tržištu na 19,2 odsto (sa nekadašnjih 50 procenata).
“Ford” je u proteklom mjesecu smanjio prodaju za 16 odsto, “Krajsler” za 25 procenata, a “Tojota” za svega 4,3 procenta.
U isto vrijeme “Honda” je uvećala prodaju svojih vozila za 16 odsto, čime je ostvarila rekordnu mjesečnu prodaju na američkom tržištu.
“Honda” je u SAD izbila na četvrto mjesto po prodaji putničkih automobila, prestigavši “Krajsler”, a model “honda sivik” postao je lider na tom tržištu.
Azijski proizvođači automobila su prošlog mjeseca na američkom tržištu prvi put prestigli “veliku trojku” iz Detroita. Deset azijskih brendova osvojilo je 48,1 odsto tržišta, a “detroitski” automobili 44,44 procenta.
Zahvaljujući skupoj nafti, laka putnička vozila preuzimaju tržište od teških sportskih terenaca, prenijele su agencije.
“Fordov” pikap F-150, trodecenijski lider tržišta, u maju je ustupio mjesto modelima “Tojote” i “Honde” skliznuvši na peto mjesto po prodaji.
Reagujući na ovakve tendencije tržišta, “Dženeral Motors” je saopštio da planira zatvaranje četiri fabrike i namjerava da se oslobodi proizvodnje “hamera”, jednog od najjačih vozila na svijetu i najvećeg “gutača” goriva, čija je prodaja u aprilu opala za 46 odsto.