LAKTAŠI, Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza Srpske Nedeljko Čubrilović ozvaničili su danas u Miloševcima kod Laktaša početak radova na izgradnji druge dionice autoputa Banjaluka – Doboj i to od Banjaluke do Prnjavora.
Dodik je istakao da izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj i današnji početak radova na drugoj dionici ovog autoputa pokazuje da je Republika Srpska sposobna da kreira i upravlja velikim projektom, zahvaljujući kojem će postati dio evropske mreže autoputeva.
“Danas imamo kompletirane radove na cijelom autoputu Banjaluka – Doboj, u dužini od 70 kilometara, za tri godine oni će biti i završeni, čime će, nesumnjivo, snažno uticati na ekonomski razvoj i jačanje industrije Republike Srpske”, rekao je Dodik novinarima na svečanosti ozvaničenja početka radova na dionici autoputa od Banjaluke do Prnjavora.
On je naglasio da će direktno na izvođenju radova na autoputu Banjaluka – Doboj biti angažovano oko 3.000 radnika, a indirektno na ukupnom projektu oko 15.000 ljudi različitih profila.
Prema njegovim riječima, u oblasti izgradnje mreže autoputeva slijede radovi na dionici od Doboja do Svilaja na Koridoru “Pet ce”, dionici od Svilaja prema Brčko distriktu, Bijeljini i Srbiji, te dionicama od Banjaluke prema Kupresu i od Banjaluke prema Prijedoru.
“Sa izgradnjom termoelektrana, početkom rekonstrukcije Univerzitetske bolnice – Kliničkog centra Banjaluka i autoputevima, Republika Srpska predstavlja jedno od najvećih investicionih područja”, istakao je Dodik.
On je naglasio da izgradnja elektrane, nakon 40 godina na prostoru bivše Jugoslavije, izgradnja bolnice u Bijeljini, te izgradnja bolnica u Doboju, Nevesinju, u Kasindolu, rekonstrukcija bolnica u Banjaluci, Zvorniku i Foči, uz izgradnju autoputeva, jesu dokaz da je Srpska sposobna da upravlja velikim projektima.
Ministar Čubrilović rekao je da će izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj, sa ovom drugom dionicom od Banjaluke do Prnjavora, za koju je danas ozvaničen početak radova, doprinijeti sveukupnom razvoju Republike Srpske.
On je naglasio da realizacija izgradnje autoputeva u Srpskoj ide planiranom dinamikom, a da je rok za završetak radova na dionici Banjaluka – Prnjavor 36 mjeseci.
“Pregovaramo oko izgradnje novih dionica, mislim da će sljedeća biti ili Brčko -Bijeljina ili Banjaluka – Prijedor, a sve zavisi od potencijalnih investitora i izvođača radova”, rekao je Čubrilović.
Izgradnja druge dionice autoputa Banjaluka – Doboj, od Banjaluke do Prnjavora počela je krčenjem i trasiranjem dionice, te izgradnjom prvih slojeva nasipa, početkom septembra ove godine.
Riječ je o saobraćajnici dužine 35,3 kilometra, na kojoj će biti izgrađeno 65 objekata i to 30 mostova, 20 nadvožnjaka, po šest vijadukta i podvožnjaka, kao i tri prolaza.
Jedan od većih objekata na ovoj dionici je most “Vrbas”, koji će se nalaziti na trećem kilometru autoputa Banjaluka – Doboj.
Osim toga, na ovoj dionici planirana je i izgradnja vijadukta “Mahovljani”, koji će se nalaziti na samom početku trase autoputa, ukupne dužine 1.264,50 metara.
Od značajnijih objekata tu je i vijadukt “Puraći jedan”, koji omogućava prelaz autoputa Banjaluka – Doboj, dionica Banjaluka – Prnjavor, preko naseljenog područja, postojećeg magistralnog puta i regulisanog korita rijeke Lišnje.
Izvođač radova je konzorcijum, koji čine firme “Integral inženjering” iz Laktaša i “Granit” iz Skoplja, koji već grade prvu dionicu autoputa Banjaluka – Doboj, od Doboja do Prnjavora.
Nadzor nad radovima povjeren je konzorcijumu koji čine “KuK Consulting South Eastern Europe GmbiH” i H.P. “Gauf ING”.
Rok za završetak radova je 36 mjeseci od početka izgradnje, odnosno do septembra 2017. godine.
Ugovorena vrijednost radova je 158 miliona evra, a biće finansirani kreditom Evropske investicione banke.
Ukupna vrijednost projekta izgradnje autoputa Banjaluka – Doboj je oko 380 miliona evra. Srna