BERLIN – Mnoge evropske zemlje mogu da se pohvale snažnom auto-industrijom, ali i činjenicom da su domaći modeli automobila izuzetno popularni.
Nije tajna da se na velikim automobilskim tržištima najbolje kotiraju automobili koji dolaze iz domaćih fabrika. Ovaj trend je naročito bio izražen u 2021. godini.
Tako je Volkswagen Golf bio najpopularniji novi automobil u Njemačkoj, ali je, prema podacima koje je prikupio JATO Dynamics, izgubio dosta udjela u posljednje tri godine.
Golf sada drži 3,5 odsto tržišnog kolača, što je najniži rezultat od 1980. godine. Najveći izazivači ovog modela u Njemačkoj dolaze od drugih Volkswagenovih modela – prije svega od T-Roca i Tiguana.
U Francuskoj, drugom najvećem evropskom automobilskom tržištu, Peugeot 208 je pobijedio Renault Clio. To je prvi put od 2004. da se jedan Peugeot B segmenta prodavao više od konkurenta marke Renault.
Međutim, ni jedan od ovih francuskih modela nije imao tako snažan rast kao Dacia Sandero, čija je prodaja skočila za 44 odsto u odnosu na 2020. godinu.
U Velikoj Britaniji se desila smjena na vrhu prošle godine. Prvi put poslije 2009. godine, Ford Fiesta nije zauzela prvo mjesto.
Umesto nje, Vauxhall/Opel Corsa je najprodavaniji automobil na Ostrvu, po prvi put od svog predstavljanja.
Tesla Model 3 zauzeo je drugo mjesto, što je njegov najbolji rezultat među 10 najvećih automobilskih tržišta na svijetu. Na trećem mjestu našao se Mini sa 3 i 5 vrata.
Za razliku od Velike Britanije, prva tri mjesta u Italiji gotovo da se nisu ni promijenila u 2021. Fiat Panda dominirala je prodajom u toj zemlji sa 112.298 isporučenih primjeraka, odnosno tržišnim udjelom od 7,6 odsto.
Fiat 500 i Lancia Ypsilon bili su drugi, odnosno treći. Zajedno su činili 13,8 posto ukupne prodaje novih automobila u Italiji.
U Španiji se može videti dominacija SUV vozila/krosovera. Najprodavaniji su bili redom Seat Arona, Hyundai Tucson i Dacia Sandero.
Ovo je bio prvi put da je Arona na vrhu od njenog predstavljanja 2017. godine.
Najprodavaniji automobili u Turskoj ostali su isti kao i prethodnih godina.
Fiat Egea (kod nas poznat kao Tipo), inače model koji se pravi u toj zemlji, je na vrhu još od 2016. godine.
Toyota Corolla limuzina i Renault Clio bili su na drugom, odnosno trećem mjestu, a oba ova modela takođe se izrađuju u fabrikama u Turskoj.
Ladini automobili dominiraju u Rusiji, što je i očekivano. Vesta je najprodavaniji model sa gotovo 113.700 isporučenih jedinica, što je 6 odsto više u odnosu na 2020. godinu.
Granta je bila na drugom mjestu, ali je zabilježila pad od 12 odsto, dok je Kia Rio treći.
Za kraj smo ostavili jedno ne tako veliko tržište, a to je Mađarska.
Suzuki (koji se pravi u domaćoj fabrici) je prošle godine dominirao mađarskim tržištem sa gotovo 15 odsto udjela. Vitara je bila najprodavanija, a S-Cross odmah iza nje.
Zapravo, Vitara je najprodavaniji automobil u Mađarskoj još od 2016. godine. Na trećem mjestu našao se Fiat 500, što je bio najbolji rezultat za italijanski gradski automobil od njegove premijere na ovom tržištu. B92