NJUJORK, Vjerovatno nikada niste čuli za Xiaomi.
Međutim, ukoliko poznajete nekog u Kini, velike su šanse da je ta osoba veliki fan kompanije.
Xiaomi je vrlo vjerovatno jedna od najzanimljivijih tehnoloških kompanija na svijetu trenutno, a nadenut joj je i nadimak „Kineski Apple“ od strane mnogih profesionalaca iz oblasti tehnologije.
Xiaomi je ovaj nadimak zaradio zbog načina na koji najavljuje i prodaje svoje proizvode, a koji je skoro identičan Appleovom pristupu.
Firma trenutno vrijedi 10 milijardi dolara i prodala je više uređaja u Kini od Applea u prošlom kvartalu.
Xiaomi je najpoznatiji po svom premijum Android smartfonu pod nazivom MiPhone i izvršnom direktoru Leiu Junu, kog su mnogi prozvali „Stiv Džobs iz Kine“.
Ono što je interesantno jeste činjenica da kompanija ne radi ništa inovativno u vezi sa svojim proizvodima – u pitanju su standardni Android telefoni.
Međutim, ona posjeduje isti šarm i energiju koji je privukao milione Appleu, a nije neobično da novi Xiaomi telefoni budu rasprodati za svega nekoliko minuta.
Kako to kompaniji uspjeva? Tu nema velike misterije, ona je jednostavno prepisala sve što je mogla iz Appleovog priručnika. Jun nosi crnu majicu i farmerke, baš kao što je to nosio i Stiv Džobs. Stoji ispred velikog ekrana sa dobro dizajniranom prezentacijom koja predstavlja proizvod. On uspjeva da uzbudi publiku baš kao što je to nekada Džobs činio.
Svaki događaj kompanije je poput gledanja Appleove prezentacije u paralelnom univerzumu, prenose agencije.