Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04

    Visa i Mastercard moraju da kažnjeni sa 167,5 miliona dolara

    20. Decembra 2025. — 13:48

    Dijaspora poslala kući preko 11 milijardi evra

    20. Decembra 2025. — 10:07
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Ove nedjelje objava propisa o homologaciji

Ove nedjelje objava propisa o homologaciji

capital.bacapital.ba18. Oktobra 2010. — 11:401 komentar3 minute čitanja

BANJALUKA, Polovna vozila koja će dolaziti na BiH tržište moraju imati motor sa najmanje EURO 3 standardom, svi dijelovi, uređaji i oprema moraju biti homologovani u skladu sa dopunom ECE pravilnika koji reguliše tu oblast i upravljač na tim vozilima ne smije biti na desnoj strani”, izjavio je danas Drago Talijan, direktor EIB Internacional centra za motorna vozila u Banjaluci, kompanije koja je nosilac  konzorcijuma za poslove homologacije.

“Propisi kojima se reguliše oblast homologacije vozila su u postupku objavljivanja u Službenom glasniku BiH i očekuje se da budu objavljeni tokom ove nedjelje”, najavio je Talijan.

On pojašnjava da je homologacija postupak provjere homologacijske podobnosti vozila sa aspekta bezbjednosnih i ekoloških zahtjeva koji su propisani ECE pravilnicima i njihovim dopunama koji su na snazi u BiH.

“To je administrativni postupak u kome se provjerava da li su dijelovi, uređaji i oprema na vozilu napravljeni u skladu sa usvojenim propisima, što se provjerava pregledom homologacionih oznaka i da li je predmetno vozilo sastavljeno od dijelova koje je specificirao proizvođač, odnosno da li odgovara deklarisanim podacima proizvođača”, objasio je Talijan.

Ukoliko vozila dolaze iz zemalja u kojima se saobraćaj odvija po drugačijim pravilima nego u BiH, kao što su Velika Britanija i SAD, takva vozila prolaze posebnu provjeru usklađenosti jer je sistem za upravljanje na ovim vozilima neprilagođen uslovima u kojima se odvija saobraćaj u BiH, a razlike postoje i kod svjetlosnih signalnih uređaja.

Talijan kaže da je procedura za homologaciju vozila identična za fizička i za pravna lica u BiH.

On je precizirao da homologaciji podliježu vozila klasifikovana prema UN ECE kategorije L /UN ECE/ (motocikli L1, L2, L3, L4, L5, L6 i L7), kategorije M (za prevoz putnika M1, M2, M3), kategorije N (za prevoz tereta N1, N2 i N3), kategorije O (priključna vozila O1, O2, O3 i O4) i kategorije T traktori.

Prema njegovim riječima, za podršku procesu homologacije razvijen je softver koji omogućava da svi učesnici ovog procesa imaju autorizovan pristup informacionom sistemu.

Za homologaciju polovnih vozila koja nisu prešla više od 3.000 km ili nisu duže registrovana od tri mjeseca, od dokumentacije su potrebni saobraćajna dozvola ili drugi identifikacioni dokument za vozilo, a uz zahtjev treba priložiti takozvani “COC /COC/ dokument” ili potvrdu proizvođača.

“Ukoliko uvoznik ne posjeduje takve dokumente, ovlašteni uvoznik za tu marku vozila izdaće potvrdu proizvođača u kojoj će biti svi potrebni podaci o vozilu. Ovaj postupak će se odvijati u okviru zatvorenog informacionog sistema, tako da će građani biti pošteđeni šetanja i čekanja u postupku pribavljanja dokumentacije za vozilo”, rekao je Talijan.

Govoreći o plaćanju carine, on je istakao da se ona za polovna vozila naplaćuje prema carinskim tarifama, zavisno od toga da li vozilo potiče iz EU ili izvan EU, a plaćanje carinskih dažbina se obavlja putem špeditera.

“Troškovi homologacije zavise od kategorije vozila a plaćanje će se obavljati žiralnom uplatom, prema cjenovniku i instrukciji koju će građanima davati u tehničkim servisima koji će vršiti pregled vozila i dokumentacije”, rekao je Talijan.

Što se tiče tehničkog pregleda vozila koja dolaze na tržite BiH, odnosno koja se u BiH prvi put registruju, na tehničkom pregledu moraju imati dokaz o tome da su prošli postupak homologacije.

“U eTP obrazac se upisuje broj dokumenta koji se dobija nakon homologacije. Tehnički pregled za ova vozila se obavlja na način i po proceduri kako se pregledaju i vozila koja su već u eksploataciji”, rekao je Talijan. Srna

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakŽelja za većim japanskim ulaganjem u Srbiju
Sljedeći članak Trema od finansijskih kazni

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Znate li koji je grad najskuplji turistički na svijetu

Svijet 05 minuta čitanja

Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. G2 18. Oktobra 2010. 17:36

    Ako, vozilo dolazi iz EU i ima onaku motora Euro 3, koliko će građani BiH, plaćati ”harač”, ,mislim koliko će iznositi ”homologacija” za državu BBosnu i Hercegovinu i njene puteve.
    U R.Srbiji se za vozilo proizvedena 2000 i ranije plaća 5o Eura, a posle te godine se ne vrši homologacija.
    Pozz

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.