BANJALUKA, Kompletne i pravovremene finansijske ponude za izgradnju prve dionice autoputa Banjaluka – Doboj od Doboja do Prnjavora dostavilo je šest od deset kompanija koje su prošle predkvalifikaciju, rekao je direktor Javnog preduzeća „Autoputevi Republike Srpske“ Dušan Topić.
Ponude su otvorene danas u zgradi Vlade Republike Srpske u prisustvu predstavnika ponuđača, a Topić nije precizirao o kojim kompanijama je riječ niti o kojim iznosima ponuda, ali je rekao da se radi „o povoljnim ponudama i onim domaćim firmama koje su i do sada bile u igri“.
„Od deset ponuđača koji su prošli predkvalifikaciju sedam ponuda smo primili. Od tih sedam ponuda jedna je, nažalost, stigla nakon predviđenog roka i nismo je smjeli prihvatiti i vratićemo je neotvorenu ponuđaču“, istakao je Topić.
On je naglasio da u prvim danima naredne sedmice predstoji detaljan pregled ponuda da se vidi da li su dostavljeni svi prateći dokumenti, te da se od kompletnih ponuda najniža predloži Evropskoj banci za obnovu i razvoj za potpis ugovora.
„Naš je plan da već sredinom sljedeće sedmice pošaljemo banci izvještaj sa prijedlogom za potpis ugovora i onda moramo čekati njihovu saglasnost, a to može da bude sedam dana, može mjesec, a mi ćemo insistirati da to bude što prije“, istakao je Topić.
On je dodao da se odmah po dobijanju saglasnosti može potpisati ugovor, da se uvodi izvođač u posao i da se počne sa pripremnim radovima na terenu i kompletiranjem projektne dokumentacije koja je sastavni dio ugovora.
Dionica autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Doboja duga je 37 kilometara, a rok za završetak radova na izgradnji je tri godine.
Ova dionica biće finansirana kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 150 miliona evra, a korisnik kredita uz garancije Vlade RS biće JP “Autoputevi RS”.
Kamatna stopa na ovaj kredit je šestomjesečni euribor plus jedan odsto, sa grejs periodom od tri godine i rokom otplate od 15 godina.
Uslove iz prve faze tendera ispunilo deset od ukupno 12 prijavljenih kompanija, a tada su u igri bile firme iz Republike Srpske, Hrvatske, Italije, Turske, Češke, Španije i Makedonije.
Nezvanično se govorilo da je domaća kompanija “Integral inžinjering” ponudu dostavila sa firmom “Granit” iz Skoplja, dok je “Niskogradnja” konkurisala zajedno sa firmama OHL iz Češke i jednom kompanijom iz Španije.
Ranije se nezvanično govorilo da će u drugi krug nadmetanja ući najvjerovatnije i “Toto konstrukcioni” iz Italije, “Dena” konzorcijum iz Kazahstana i Turske, “Bikad” iz Njemačke, “Vijadukt”, “Ingra inžinjering” i “Konstruktor” iz Hrvatske, kao i austrijske firme “Štrabag” i “Hoktif’. Srna