BEOGRAD/OSEČINA, Poljoprivreda i turizam su šansa Srbije koja se ne smije propustiti, izjavio je danas predsjednik Skupštine Srbije Nebojša Stefanović, otvarajući Sedmi sajam šljiva u Osečini.
Stefanović je rekao da je Srbija 1970. godine imala 14 miliona stabala šljive, dok je danas taj broj smanjen za trećinu, te dodao da se “trendovi moraju preokrenuti”.
“Poljoprivreda i turizam su šansa Srbije koju ne smijemo propustiti”, napomenuo je Stefanović, pozivajući sve, od Vlade do zemljoradnika, da podrže taj napor.
Državni sekretar Ministarstva finansija i privrede Goran Petković rekao je da je “šljiva pravi brend Srbije”, te izrazio zadovoljstvo “jer raste proizvodnja i značaj ovog voća, baš kao što raste značaj i uloga manifestacija u turističkoj ponudi Srbije”.
On je rekao da je Sajam šljiva manifestaciji koja posljednjih godina bilježi rast broja posjetilaca i da je on ove godine četiri puta veći nego na početku i iznosi 20.000 ljudi, saopšteno je iz Ministarstva finansija.
Prema riječima potpredsjednika Privredne komore Srbije Mihaila Vesovića iz Srbije je 2011. godine izvezeno sirove šljive u vrijednosti od 19 miliona dolara, suve šljive u vrijednosti od pet, a rakija je izvezena za tri miliona dolara.
U Osečini i Podgorini ovogodišnji rod šljive procijenjen je između šest i sedam hiljada tona i to je jedna trećina uobičajenog roda u godini bez suše.
Sedmi sajam šljiva u Osečini traje tri dana i okupio je 200 učesnika iz Srbije i susjednih zemalja. Srna