ZAGREB, Otvaranje trgovine Ikea u avgustu označiće završetak osmogodišnjeg buma izgradnje šoping-centara u Zagrebu, tokom koga je površina trgovačkih prostora povećana za gotovo pet puta.
Prostora za dalji rast šoping centara više nema, piše tportal.hr, jer sa prosječnih 700 kvadratnih metara trgovačkog prostora na hiljadu stanovnika, Zagreb već nadmašuje prosjek evropskih metropola.
U posljednjih osam godina u Zagrebu je izgrađeno ukupno oko 423.000 m2 trgovačkih centara, navode analiticari ZANE nekretnina.
S ukupnom površinom prostora u trgovackim centrima od 530.000 kvadratnih metara, Zagreb zauzima više od polovine ukupnog tržišta Republike Hrvatske. Navedena površina pokriva tzv. “high street trgovine” u samom središtu grada i trgovačke centre raspoređene unutar grada i njegovoj okolini.
U Zagrebu, “high street lokacijama” smatra se područje najuže pješačke zone i obuhvata Ilicu od Trga bana J. Jelacica do Frankopanske, Gundulićevu ulicu, Cvjetni trg, Masarikovu ulicu, Teslinu ulicu i dio neposredno povezan sa Cvjetnim trgom.
Većina trgovackih centra smještena je na ulazima u grad, a najveći je “Vestgejt” (Westgate) sa površinom od 80.000 kvadratnih metara.
Manji centri smješteni u središtu grada (Centar Kaptol, Cvjetni, Importanne) raspolažu sa oko 60.000 kvadratnih metara bruto površine.
Tržište trgovačkih prostora u Zagrebu čine i trgovački centri velikih ritejlera Konzuma, Plodina, Merkatora, Interspara, Emmezete i drugih koji u većini slucajeva uz trgovacki prostor vlastitog brenda sadrže i trgovine drugih brendova.
Postojeća ponuda trgovačkih centara u avgustu 2014, biće uvećana za dodatnih 40.000 kvadratnih metara, kada Ikea bude otvorena u Rugvici. To je samo prva faza projekta, a drugi dio bi trebalo da donese dodatnih 65.000 kvadratnih metara, ali je ta faza za sada odložena. Tanjug