BANJALUKA – Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor koštaće građane Srpske oko 42 miliona maraka, a počeće po potpisivanju koncesionog ugovora i dostavljanju potrebne tehničke dokumentacije od strane kineskog investitora.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić potpisao je u subotu, 7. jula, u Sofiji sa kineskim partnerima Protokol o okončanju pregovaračkog postupka u vezi izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor.
Kineska Međunarodna kooperacija za ekonomsku i tehnološku saradnju pri Šandong haj-spid grupaciji trebalo bi da gradi ovaj autoput u dužini od 42 kilomatra i ukupne vrijednosti 297 miliona evra.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS za portal CAPITAL su rekli da je protokolom definisano da dogovoreni nacrt koncesionog ugovora bude predmet daljih saglasnosti Vlade, Pravobranilaštva i Komisije za koncesije Republike Srpske i Vlade Narodne Republike Kine.
„Dogovoreni nacrt koncesionog ugovora biće u narednom periodu upućen u proceduru“, rekli su u ovom ministarstvu.
Kada je u pitanju eksproprijacija zemljišta, istakli su da je procijenjeno da će ona po kilometru iznositi oko milion maraka. To znači da će za eksproprijaciju, koja je obaveza RS, biti neophodno oko 42 miliona KM.
„Planirano je da se sa eksproprijacijom započne po potpisivanju koncesionog ugovora i dostavljanju potrebne tehničke dokumentacije od strane koncesionara. Rok određen za završetak eksproprijacije i izradu glavnog projekta iznosi dvije godine od dana potpisivanja koncesionog ugovora“, rekli su u ministarstvu.
Dogovoreni koncesioni ugovor trebalo bi da bude potpisan u septembru.
Koncesija je novi vid finansiranja izgradnje auto-puteva u Srpskoj, a u ovom slučaju podrazumjeva da kineski partner obezbjedi novac i gradi autoput koji će idućih 30 godina eksploatisati.
Ulaganje Kineza treba da bude otplaćeno na osnovu naplate putarine, a Republika Srpska garantuje broj vozila koji će obezbijediti nešto više od 30 miliona evra potrebnih za otplatu godišnje.
CAPITAL: Svjetlana Šurlan
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Republika Srpska ce garantovati prihod od 30 miliona evra 30 godina. Znaci da ce prihodi biti 900 miliona evra a investicija 300 miliona. Zarada koncesionara 3 puta veca od investicije.
Svima je jasno da godisnji prihod od pitarine nece biti ni 10 miliona evra. Sto znaci da ce Republika Srpska da namiri 20 miliona godisnje tj 600 miliona za 30 godina.
Da smo izgradnju finansirali kreditom sigurno bi dali mnogo manje para. Ovo je sramota.
Lopovluk nevidjenih razmjera za auto put koji je neisplativ! Skole prokisnjavaju, bolnice nemaju opremu….a oni ce davati Kinezima godisnje 60 miliona maraka! Koje lopovine.
Neka puteva, to je okosnica razvoja, samo je pitanje pod kojim uslovima ih gradimo…