BEOGRAD, Srbija ne koristi veliki potencijal svog aviotržišta, koje sve više preuzimaju niskobudžetne i regionalne kompanije, rekao je bivši direktor Jat Predrag Vujović.
Vujović je ocijenio da je “Jat ervejz” u problemima i polako gubi tradicionalno tržište koje je držao u prethodnih 20, 30, pa i 40 godina.
Vujović je naveo da je Srbija usvojila Zakon o vazdušnom saobraćaju i pristupila Sporazumu o otvorenom evropskom nebu, ali da i dalje nije u stanju da se prilagodi novim zahtjevima tržišta.
Velike potencijale srpskog tržišta su, sa druge strane, prepoznale niskobudžetne i regionalne aviokompanije koje koriste slabu pokrivenost letova u regionu, smatra Vujović.
Vujović je kazao da je u Srbiji bilo pokušaja stvaranja privatnih aviokompanija koje su kratko poslovale, jer nije postojala namjera države da ih podrži, pošto se koncentrisala na spašavanje Jat, “po svaku cijenu i svaka konkurencija je bila nepoželjna”.
U Srbiji bi, po Vujoviću, mogla da se napravi privatna aviokompanija ukoliko bi bila podržana kapitalom iz inostranstva, mogla bi da uspješno da posluje ukoliko bi se vezala za regionalna čvorišta – Beč, Minhen, Cirih ili Frankfurt.
“Intenzivno letenje, niski troškovi i vijeća efikasnost u radu bi mogli da obezbijede uspješno poslovanje takve kompanije na našem tržištu”, dodao je bivši čelnik Jat koji je podsjetio da u Srbiji, u skladu zakonom, može svako da osnuje aviokompaniju ukoliko ima 400.000 evra.
Vujović je istakao da beogradski aerodrom “Nikola Tesla” prethodnih godina bilježi konstantan rast punika i da se očekuje da će ove godine primiti skoro 3,5 miliona putnika.
Na beogradskom aerodromu saobraćaj obavlja, kako je naveo Vujović, 27 kompanija i njihov broj se, takođe, stalno povećava.
U Srbiji postoji mala avijacija koja se bavi samo taksi saobraćajem i jedino “Jat ervejz” od domaćih kompanija sa redovnim saobraćajem, dok se čarter saobraćajem bavi i kompanija “Aviogeneks”. Tanjug