BEOGRAD, Osiguranje preko interneta u Srbiji najčešće kupuju muškarci između 35 i 44 godina starosti sa mjesečnim primanjima koja premašuju 100.000 dinara, pokazuju rezultati istraživanja koje su sprovele agencija Web Audience – Gemius i AS Direct on line osiguranje.
Takođe, rezultati pokazuju da učestalost upotrebe interneta nema nikakvog uticaja na vjerovatnoću online kupovine osiguranja.
Korisnici interneta najčešće se opredjeljuju za kupovinu online putnog, a željeli bi da imaju i mogućnost nabavke životnog osiguranja.
Očekivano, muškarci prednjače u oblasti obaveznog auto-osiguranja, dok je ženama u fokusu imovinsko osiguranje.
Ujedno, obavezno auto-osiguranje, imovinsko, putno osiguranje i auto-asistencija su proizvodi koji najviše interesuju ispitanike starosti od 45-54 godina.
Kako se ocjenjuje u saopštenju, kupovina osiguranja preko interneta u Srbiji ima potencijala, ali će se ozbiljniji razvoj i prodor takvog vida kupovine postići sa edukacijom građana o mogućnostima i bezbjednosti on line plaćanja.
Najveći izazovi sa kojim se osiguravajuće kompanije suočavaju u prodaji proizvoda preko intreneta su strah osiguranika od nebezbjedne kupovine, nedostatak kreditne/debitne kartice, manjak novca i neinformisanost građana da to mogu da urade i na taj način.
Kada su u pitanju proizvodi koji su u ponudi osiguranja procenat online kupovine je izuzetno mali.
Istraživaje, sprovedeno na teritoriji Beograda i Vojvodine na uzorku većem od 2.000 ispitanika koji koriste internet, pokazalo je da 91 odsto njih svakodnevno koristi internet, osam odsto nekoliko puta, a samo jedan odsto koristi internet jednom nedjeljno.
Međutim, procenat ljudi koji kupuju putem interneta značajno je manji u odnosu na pomenute parametre.
Dobijeni rezultati govore da je prosjek online kupovine tokom 2013. godine bio samo jedan do pet puta.
Online kupci su uglavnom obrazovani muškarci starosti između 25 i 44 godine, sa prihodom većim od 100 000 dinara.
Iako učestalost upotrebe interneta ima određeni uticaj na učestalost kupovine, procenat ispitanika koji kupuju putem interneta je vrlo mali u odnosu na vrijeme koje uobičajeno provode na internetu. Tanjug