BRČKO, Jedina fabrika akumulatora u BiH, “Tesla” iz Brčkog, zbog neuređenosti propisa po pitanju zaštite domaće proizvodnje u BiH, bori se da ne zatvori pogone u kojima je zaposleno oko 200 radnika.
Većinski vlasnik kompanije Miodrag Bukvić kaže da je od privatizacije fabrike 2005. godine do danas investirao deset miliona maraka u reciklažu, topionicu, rafinaciju i remont postojeće opreme
“Od privatizacije naše namjere su bile da vratimo stari sjaj `Tesli`, da to bude fabrika kojom će se BiH ponositi. Uložili smo sredstva, kupili novu i remontovali postojeću opremu, zadržali postojeću radnu snagu obezbijedili stručnjake, obrtni kapital i tržište. Poteškoće su se javile jer država nije stala iza ove fabrike”, istakao je Bukvić.
On je dodao da je “Tesla” jedina fabrika u BiH osposobljena, opremom i dozvolama, za reciklažu i pretapanje starih akumulatora, te ponovio da BiH, međutim, nije zaštitila domaću proizvodnju kao što su to uradile zemlje u okruženju.
“Zemlje u okruženju su stale iza svojih fabrika i zaštitile izvoz starih baterija koje su sirovina za proizvodnju novih. BiH je dala pet dozvola za izvoz starih baterija u Hrvatsku i Srbiju dok te zemlje ne daju ni jednu dozvolu za izvoz, štiteći svoju proizvodnju”, naglasio je Bukvić.
On kaže da je od nadležnih zatražio da “Teslu” tretiraju kao što zemlje u okruženju tretiraju svoje fabrike i izrazio nadu da će se po tom pitanju napokon nešto i uraditi.
“U BiH je sada daleko veća cijena starih akumulatora nego u okruženju, odnosno njihova cijena kod nas je skuplja nego bilo gdje u svijetu. Mi ovako možemo raditi još određeno vrijeme ukoliko država ne bude stala iza nas”, dodao je Bukvić.
On je naveo da fabrika “Tesla”, i pored brojnih problema sa kojima se susreće, svoje proizvode, osim u BiH, plasira i na tržišta Srbije, Hrvatske, Slovenije, Austrije i Italije.
“Trenutno radimo probnu proizvodnju za Njemačku. Pregovaramo i s jednom firmom u Švajcarskoj, a cilj nam je da naše akumulatore plasiramo na zapadno tržište”, rekao je Bukvić, koji je većinski vlasnik “Tesle”. Srna
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Privatizacija je uništavanje državnog kapitala i Tesla nije jedina koja je poklonjena, malo ili osim uljepšavanja zgara i ograda ništa nije uloženo. Postojeća radna snaga je samo dijelom zadržana i nema ni 100 zaposlenih. sretno vam bilo uništavanje ljudi i materijalnih dobara.
proizvodnja akumulatora za svaku zemlju ima strateski karakter.