BERLIN, Usprkos privrednoj krizi, opasnosti od zatvaranja pogona u Bochumu, Opel proslavlja samog sebe. 150 godina postojanja očito je dovoljan razlog za ponos i pozitivni stav prema budućnosti.
Usprkos jednoj od najtežih kriza u istoriji ovog koncerna, Opel se ipak odlučio na veliku proslavu obilježavanja 150-te godišnjice svog postojanja. Tvorničke hale su otvorile svoja vrata za oko 20.000 posjetitelja. Njima se ovih dana nudi svojevrsna izložba kroz vrijeme i istoriji obilježene pojedinim automobilskim modelima; od Kadeta proizvedenog još prije Drugog svjetskog rata, preko njegove poslijeratne varijante, pa sve do modernih modela GT ili pak popularnih Ascona Kombia.
„Naravno da smo priželjkivali ovakvu jednu godišnjicu proslaviti u nekim boljim vremenima nego što su ova. Opel se trenutno nalazi u ne baš idealnoj situaciji, u periodu kada oko nas vlada teška privredna kriza”, rekao je jedan od predsjedavajućih ovog koncerna, Wolfgang Schaefer-Klug.
Usprkos tome, dodaje on, u Opelu su izuzetno ponosni na dugu istoriji obilježenu uspjesima.
„Tako i na krizu gledamo – ona je samo jedna velika i nova šansa. Opel će u svakom slučaju slaviti i svoju slijedeću veliku obljetnicu, za 25 godina”, naglasio je Schaefer-Klug.
Slično se ovih dana oglasio i Thomas Sedran, takođe jedan od predsjedavajućih ovog koncerna.
“Opel se u svakom slučaju nalazi na dobrom putu. Danas proizvodimo jedne od najatraktivnijih modela u našoj povijesti uopće”, rekao je Sedran i najavio ciljeve planirane za slijedeće četiri godine.
“Samo do 2016. godine namjeravamo investirati nekoliko milijardi i na tržište dovesti oko 23 nova modela kao i 13 novih tipova motora. Osim toga, radimo i na modelu “Adam”, najmanjem i jedinom mini-automobilu koji će biti proizveden u Njemačkoj”, rekao je Sedran.
Opelova 150-godišnja istorija počela je zapravo proizvodnjom mašina za šivanje. U avgustu 1862. godine Adam Opel je otvorio malu tvornicu za šivaće mašine, a uslijedila je proizvodnja bicikla i motocikla.
Proizvodnja automobila je započela tek nakon smrti Adama Opela, 1895. godine. Tokom godina, ovaj se koncerna razvio u jedan od najvećih proizvođača automobila u Evropi.
Trenutno se Opel nalazi u krizi. Nju posebno osjećaju u pogonu u Bochumu; njoj već duže vremena prijeti zatvaranje zbog „minusa” od oko 500 miliona evra. Deutsche Welle