LONDON, Britanska kompanija alkoholnih pića “Diageo”, – u čijem su vlasništvu brendovi kao što su “Džoni voker” (Johnny Walker) i “Ginis”, je u poslovnoj godini zaključno sa 30. junom zabilježila blagi pad profita prije odbitka poreza, na 2,093 milijarde funti, sa 2,095 milijardi funti u prethodnoj poslovnoj godini, objavljeno je u Londonu.
Azijsko-pacifičko tržište ove kompanije, na kojem se inače bilježe odlične prodaje, oslabljeno je gubitkom licence za poslovanje u Južnoj Koreji, izveštava Bi Bi Si njuz.
Taj gubitak uglavnom je neutralisan jakom tražnjom viskija “Diagea” na južnoameričkom i piva na afričkom tržištu. Ukupna neto prodaja proizvoda kompanije povećana je u minuloj poslovnoj godini za sedam odsto.
“Ulazimo u novu poslovnu godinu suočavajući se sa usporavanjem rasta globalnog bruto domaćeg proizvoda i izazovnim ekonomskim trendovima na svjetskom nivou”, kaže izvršni direktor “Diagea” Pol Volš.
I pored toga, u ovoj kompaniji vjeruju da u novoj poslovnoj godini mogu da ostvare rast organskog operativnog profita za sedam do devet odsto.
Rukovodioce kompanije brine opadanje neto prodaje prethodno miksovanih pića za 10 odsto, što se delimično pripisuje i povećanju poreza od 70 odsto na ova pića u Australiji.
“Diageo” je nedavno kupio 50 odsto udjela u “ketel” votki, kao dio šireg plana orijentisanja na prvoklasne brendove na čijoj prodaji se ostvaruje veći profit.