ZAGREB, Prodaja novih putničkih automobila u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci ove godine opala je za više od 46 odsto u odnosu na isti period prošle godine, objavila je agencija za istraživanje tržišta “Promocija Plus”.
Prema podacima te agencije, u prvih pet mjeseci u Hrvatskoj je registrovan 21.241 nov automobil, što je 18.638 manje nego u istom periodu prošle godine.
Pad u prva četiri mjeseca je prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila zabilježen i u većini evropskih zemalja i kretao se od 4,8 odsto u Francuskoj, do čak 90,8 procenata na Islandu.
Rast broja novoregistrovanih automobila bio je samo u Njemačkoj, Češkoj, Poljskoj i Slovačkoj.
U Hrvatskoj je najviše automobila u prvih pet mjeseci prodao Opel, koji sa 2.263 vozila drži 10,7 odsto tržišta. Na drugom mjestu je Folksvagen sa 2.002 vozila ili 9,4 odsto tržišta, a treći je Reno sa 1.925 vozila ili 9,1 odsto tržišta.
Među popularnijim vozilima u Hrvatskoj su i Pežo, Škoda, Ford, Sitroen, Suzuki, Tojota i Ševrolet.
U maju je Reno je potisnuo Opel sa prvog mjesta po mjesečnoj prodaji 475 novih vozila. Sljede Opel (440), Pežo (369), Folksvagen (367) i Ševrolet (325).
Među 46 marki koje se prodaju u Hrvatskoj, rast su zabilježili Lanča, Dačia, Smart i Nisan.
Na vrhu prodaje u prvih pet mjeseci je “opel astra” sa 1.331 komadom, slede “vw golf” (855), “reno klio” (754), “reno megan” (665) i “pežo 207” (632).
Među prvih deset su “škoda oktavia”, “suzuki SX4”, “ford fokus”, “pežo 308” i “škoda fabia”.
Od početka godine opala je prodaja novih lakih dostavnih vozila za 42,6 odsto i polovnih automobila kojih je prodato 3.895 komada što je pad od 23,8 odsto.