PRAG, Prodaja novih putničkih automobila i lakih privrednih vozila u Češkoj je od januara do oktobra opala za 14 procenata u odnosu na isti period lani, saopštio je Savez uvoznika automobila.
Prodaja putničkih automobila porasla je pri tome za osam procenata, na 131.869 vozila, a na to je djelimično uticala i novouvedena mogućnost odbitka poreza na dodatu vrijednost (PDV), prenosi agencija ČTK.
Do aprila su firme mogle da otpišu PDV samo kod kupovine lakih privrednih vozila, a od kada je to ograničenje ukinuto i za putničke automobile, preduzeća su naglo više počela da kupuju tu vrstu vozila.
Zbog toga je u pomenutom periodu, u odnosu na prošlu godinu, zabilježen veliki pad od gotovo 67 procenata kod kupovine lakih privrednih vozila.
Sekretar češkog saveza uvoznika automobila Pavel Tunkl je rekao da se u oktobru smanjio pad tražnje firmi za službenim vozilima. Dok je za tri tromjesečja taj pad bio 23,2 odsto, do kraja prošlog mjeseca je smanjen za 1,3 procenta.
Tražnju domaćinstava, prema mišljenju stručnjaka, djelimično može da koči očekivana zamjena vozila po principu “staro za novo”, što je češki parlament odobrio u septembru, ali vlada još nije donjela odluku o tome.
Najprodavanija robna marka za putnička i privredna vozila bila je, već po tradiciji, češka “Škoda” i to sa 40.027 automobila. Na drugom mjestu bio je američki “Ford” sa 15.310 prodatih vozila, a treći “Volkswagen” sa 11.824 kola.
Prodaja teretnih automobila u toj zemlji je, istovremeno, smanjena za 56,35 procenata, na 4.021 vozilo.Najviše je pri tome prodato vozila marke “Mercedes Benz”, “Iveko” i MAN. Pad je zabilježila i prodaja autobusa, i to za 36,2 odsto u odnosu na januar-oktobar 2008, na 582 vozila, dok je interesovanje kupaca za motocikle smanjeno za više od četvrtine, na 18.617.