BEOGRAD, Sve manje para za opremanje stana i kupovinu fotelja, ormana i komoda desetkovalo je promet u salonima namještaja u Srbiji, u prosjeku, za petinu. U manjim prodavnicama prodaja je gotovo prepolovljena, a zbog većih troškova od zarade mnogi trgovci su morali da zatvore svoje radnje.
Besparica je uslovila i značajna sniženja cijena namještaja. Pojedini komadi namještaja tako budu jeftiniji i do 70 odsto.
Generalni direktor „Simpa“ Slađan Disić za „Novosti“ kaže da u salonima „Simpa“ namještaj vrhunskog kvaliteta po aktuelnim popustima može da se kupi i za trećinu povoljnije. Pojedini komadi su na specijalnim popustima, i tada im je cijena značajno snižena. U slučaju kada ostane malo iz serije ili su pak oštećeni cijena padne i do 70 odsto.
Disić ukazuje da je njihov spas u izvozu, jer 60 odsto proizvodnje plasiraju na inostrano tržište, u 26 zemalja Evrope i svijeta, a ostalo nude na domaćem tržištu.
– Imamo dobar kvalitet, dizajn i cijenu i za 10 odsto smo povećali prodaju namještaja strancima u odnosu na prethodnu godinu – kaže Disić. – U ovim uslovima izvoz je jedini spas za „Simpo“ i zahvaljujući tome preživljavamo.
Uobičajeno svakog mjeseca, u salonima „Forma ideale“ organizuju se akcijska sniženja. Pojedini modeli namještaja su jeftiniji i do 40 odsto.
Nikola Ružičić iz „Forma ideale“, kaže da su tu najčešće popusti od 10 do 40 odsto i to na 60 artikala, što je značajna brojka u ovoj branši. Pritom, namještaj mogu da otplate na 90 dana bez kamate.
– To se pokazalo jako dobro – kaže Ružičić i dodaje da polovinu ukupne proizvodnje „Forma ideale“ plasira na okolna tržišta, ali i u EU i Rusku federaciju.
Nekonkurentni
Domaći namještajci nisu konkurentni na svjetskom tržištu. Razlog – visoke cijene proizvodnje, oprema je zastarjela, tehnologija slaba, neadekvatni uslovi privređivanja.
– Veliki su nameti i to mora da se promjeni. Posebno su visoke bankarske kamate i to ne bi mogle ni daleko razvijenije zemlje da izdrže – zaključuje Slađan Disić. Novosti