PARIZ, Prihodi od prodaje francuskih franšiza lani su iznosili 47,4 milijarde evra i manji su za oko dvije milijarde nego u 2012, što je prvi pad od početka krize.
Međutim, sektor nastavlja razvoj uprkos nepovoljnom okruženju, privlačeći sve više učesnika u ovim poslovima, objavila je francuska Federacija franšize (FFF) povodom prestojećeg sajma “Franchise Expo” u Parizu.
U saopštenju se dodaje da je bilo neizbježno da se pad potrošnje i kupovne moći odrazi i na ovaj sektor koji ipak odolijeva krizi, budući da je prodaja franšiza godišnje rasla pet odsto od početka krize (2009), odnosno 21 odsto u odnosu na 2004. godinu, prenosi francuski list 20 minit.
FFF ističe i da broj davalaca franšiza u Francuskoj konstantno raste, u 2013. je povećan 3,6 odsto, na 1.719.
Prošle godine najveći broj prodatih franšiza ostvarili su sektor usluga preduzećima (oglašavanje, privremeni rad, savjeti) i restorani brze hrane. I broj primalaca franšiza snažno je porastao, sa oko 33 hiljade u 2002. godini na više od 65 hiljada u 2013.
Većina primalaca (51 odsto) ostvaruje godišnje prihode manje od 10 miliona evra, što je, kako navodi FFF, znak da ova vrsta poslovanja najviše privlači mlade brendove.
Franšiza podrazumijeva poslovni odnos u kojem jedna strana (davalac franšize) dodjeljuje drugoj strani (primaocu franšize) pravo da radi i prodaje proizvode i usluge koje je proizveo davalac franšize, u skladu sa njegovim uslovima poslovanja i pod zaštićenim komercijalnim imenom davaoca franšize. Tanjug