BANjALUKA – Novi sistem za upravljanje fiskalizacijom u Srpskoj omogućiće bolje punjenje republičke kase te ograničavanje sive zone i smanjenje nelojalne konkurencije, a osim toga privrednici će imati i niže troškove.
Saglasni su u tome ekonomisti i privrednici, koji navode da oni koji posluju legalno nemaju za šta da se brinu, ukoliko novi zakon o fiskalizaciji dobije zeleno svjetlo narodnih poslanika.
Predsjednik Unije udruženja poslodavaca RS Saša Trivić rekao je za “Glas Srpske” da će ovaj sistem sigurno imati više pozitivnih efekata.
– Smanjiće se troškovi interneta i izdavanja duplih računa, kao i održavanja štampača. Osim toga, biće poboljšan sistem kontrole plaćanja poreza, čime će država na neki način pomoći onima koji posluju legalno kroz smanjenje nelojalne konkurencije i sive zone – rekao je Trivić.
Naglasio je da ovakvo tehničko rješenje omogućava daleko bolji sistem kontrole, jer će Poreska uprava RS u realnom vremenu imati uvid u svaki račun koji je izdat.
– I građani će imati mogućnost da u svakom trenutku provjere da li je neki račun regularan i vjerujem da će Poreska uprava otvoriti još neke kanale komunikacije sa građanima da bi i oni postali na neki način kontrolori – pojasnio je Trivić.
Član Udruženja ekonomista RS SWOT Marko Đogo rekao je za “Glas” da će novi sistem za upravljanje fiskalizacijom donijeti više reda kada je riječ o naplati PDV-a.
– Sigurno je da će taj sistem doprinijeti dodatnom punjenju budžeta i smanjiti mogućnost privrednicima za traženje prostora u sivoj zoni. Doći će do smanjenja nelojalne konkurencije i ograničavanja sive zone. Međutim, bilo bi dobro da i kada se ta sredstva prikupe podjela bude transparentnija, da se javna administracija smanjuje i da pruža više privredi – istakao je Đogo.
Dodao je da treba ići u pravcu ukidanja parafiskalnih nameta.
– Osim naplate od privrede, treba naći načina da se privredi obezbijedi i malo bolji poslovni ambijent – rekao je Đogo i dodao da je novi sistem za upravljanje fiskalizacijom poželjan.
U nacrtu zakona o fiskalizaciji, koji bi Narodna skupština Republike Srpske trebalo da razmatra na sutrašnjoj sjednici, navedeno je da novi sistem za upravljanje fiskalizacijom u Srpskoj treba da omogući izdavanje računa krajnjem kupcu, kao i izdavanje fakture poslovnom licu, čime će biti moguće praćenje cjelokupne robe i usluga privrednih subjekata.
– Ovakvim sistemom će biti olakšan inspekcijski nadzor, jer će roba biti praćena od ulaza u veleprodaju, skladišta, do prodaje krajnjem kupcu. Na osnovu ovih podataka moguće je kreirati napredne algoritme koji će moći da prepoznaju da je na nekom od prodajnih mjesta prodato više robe nego što je nabavljeno – navedeno je u obrazloženju nacrta zakona.
Troškovi
Trošak sistema za upravljanje fiskalizacijom okvirno bi bio 37 miliona KM, dok bi trošak nabavke ili subvencionisanja uređaja bio oko 13 miliona KM za oko 40.000 obveznika. Vlada Republike Srpske je iskazala spremnost da troškovi inicijalne fiskalizacije u novom sistemu budu troškovi budžeta Srpske za sve obveznike fiskalizacije u trenutku stupanja na snagu novog zakona o fiskalizaciji. Glas Srpske
4 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ako imaju plan da se svaki račun prije štampanja prvo šalje na njihove servere onda stvarno nisu normalni, kod njih ni punooo jednostavnije stvari ne rade normalno, uvijek je pao neki sistem, pa onda gdje su problemi sa internetom kod korisnika…jednostavno nemoguća misija, a da to radi!!!
Naravno, oni će to nama da UVALE, a onda je na nama da čupamo kosu sa glave, a oni će udobno da sjede u svojim foteljama i da uživaju, kao i oni koji će da uzmu stotine miliona KM za izradu i održavanje ovog sistema…
Sistem nije toliko komplikovan koliko zvuči. Ovakav sistem funkcioniše u Hrvatskoj skoro 10 godina. Ukoliko neki račun ne uspije doći do servera, onda postoji period u kojom se može naknadno fiskalizovati. Jedini problem je što moraju mijenjati (skoro) svi uređaji, a takva zamjena po korisniku će koštati od 500-1000 KM. Nema više ovlaštenih proizvođača ni servisa ni servisera, kupi opremu gdje god hoćeš, uzmi certifikat iz Poreske i vozi.
Pogledao sam nacrt zakona. Prepisan iz Srbije. Toliko su ga zakomplikovali da meni kao programeru i serviseru sadašnjih fiskalnih uređaja ništa nije jasno. I dalje će postojati ovlašteni uređaji i proizvođači (jedino nema ovlaštenih servisa ni servisera). Zbilja mi nije jasno čemu ovolika komplikacija. Jako dobar sistem postoji u Hrvatskoj bez ovlaštenih uređaja i sve im radi super više od 10 godina. Navodno će država snositi troškove obveznicima, a za su predvidili oko 325 KM po obvezniku. Za te pare se jedva može kupiti osrednji POS printer. Biće veselo.
Ako nije jasno čovjeku kome je ovo struka, može se samo zamisliti koliko će i kako biti jasno velikoj većini privrednika koji će to morati primjenjivati.
ZAŠTO BI JEDNOSTAVNO, AKO MOŽE KOMPLIKOVAN. Kaže jedna narodna poslovica