BEOGRAD, Kompanije centralne Evrope su, prema istraživanju konsultantsko revizorske firme “Diloit” (Deloitte) tokom ove godine u najvećem broju, kao svoj osnovni cilj postavile postizanje i održavanje profitabilnosti.
Od 130 anketiranih direktora tehnoloških kompanija, njih 27 se tako izjasnilo što je veliki porast u odnosu na prošlu godinu kada ih je bilo 15 odsto. Broj onih kojima je ove godine cilj povećanje kapitala firme porastao je sa četri na osam odsto, što se tumači otežanim uslovima za dobijanje kredita.
Istraživanje je pokazalo da među privrednicima vlada optimizam, uprkos ekonomskoj krizi, tako je čak 76 odsto direktora uvjereno je da će njihove kompanije u narednih 12 mjeseci ostvariti rast, a više od polovine očekuje da će još u toku ove godine ostvariti rast prihoda od 11 do 50 odsto, dok samo njih devet odsto uopšte ne očekuje rast.
Najviše optimizma pokazali su Rumuni, gdje je čak 91 odsto ispitanika uvjereno u budući rast prihoda.
Zbog uticaja ekonomske krize kompanije su se masovno okrenule štednji, pa je 38 odsto smanjilo troškove za reklamiranje i marketing, dok je 35 odsto smanjilo potrošnju kapitala. Neke kompanije su ušteđena sredstva na oglašavanju namjenila zapošljavanju novih stručnjaka.
Najveću šansu da ostvare rast u narednih godinu dana imaju kompanije koje se bave izradom poslovnih softvera, iako su najveći kupci -finansijske organizacije i telekomunikacijski operateri smanjili troškove.
Na drugom mjestu su oni koji se bave uštedom energije i njenom efikasnošću, dok su se prošle godine nalazile na šestom mjestu.